Top

Saiful perlu perhatian

July 21, 2008 by Pendeta 

Mohd. Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu diberikan pembelaan sewajarnya. Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, ketika ini nasib Mohd. Saiful Bukhari seolah-olah tidak diberi perhatian dan diketepikan begitu sahaja.

“Saya nampak Saiful kini seolah-olah bukan menjadi mangsa. Sedangkan mangsa sebenar ialah Saiful kerana ada pertuduhan orang meliwat dia. Nampak macam tidak lagi mendapat perhatian.

“Sebenarnya dia (Saiful), keluarga, ibu bapa, saudara mara terasa Saiful dianiaya, kita mesti mempertahankannya, kasihan tengok dia dalam keadaan macam itu,” katanya ketika ditemui selepas merasmikan seminar sehari Islam Hadhari atau Hadhariah Islamiah di sini hari ini.

Pada 28 Jun lalu, Mohd. Saiful Bukhari membuat laporan di Pondok Polis Hospital Kuala Lumpur (HKL), mendakwa Anwar meliwatnya beberapa kali termasuk kali terakhir di sebuah kondominium di Damansara.

Kelmarin, Anwar dibebaskan selepas ditahan polis untuk disoal siasat berhubung dakwaan liwat tersebut.

Comments

Peringatan: KPMU.net tidak akan bertanggungjawab keatas sebarang komen yang dibuat terhadap artikel ini.

Anda harus berdaftar untuk memberi komen.

51 Responses to “Saiful perlu perhatian”

  1. Bron on July 21st, 2008 1:26 pm

    LAYANAN TERHADAP MANGSA ADALAH BUKTI BAHAWA KEADILAN DALAM PKR HANYALAH SLOGAN KOSONG.

    Pendeta,

    Cita-cita Anwar untuk sampai ke puncak bukit Putrajaya nampaknya sudah hancur dan lebur. Sekukuh mana cita-cita seseorang itu, dia akhirnya kecundang ditangannya sendiri.

    Semua ini tidak lain tidak bukan (seperti yang satu Malaya sudah tahu) adalah kerana aduan liwat yang dibuat oleh seorang pembantu beliau. Kejadian tersebut (mengikut pengadu) telah berlaku bebrapa kali, semasa berada di Kota Sodom.

    Susulan daripada pertuduhan liwat terhadap Anwar, penyokong-penyokong beliau tidak dapat menerimanya. Bagi mereka Anwar adalah ibarat “dewata” yang suci dan tidak mungkin melakukan perkara yang dipandang rendah dalam masyarakat.

    Bagi mereka moral dewata tidaklah serendah itu. Dewata tidak mungkin melakukan sesuatu yang dapat menjejaskan peluang untuk mendapat kerusi PM — iaitu peluang bertapa di puncak Putrajaya.

    Kini massa sudah nampak betapa keadilan yang menjadi slogan keramat Anwar itu rupa-rupanya hanya retorik untuk mendapat kuasa. Sikap kumpulan ini yang tergamak menghalau mangsa liwat (yang membuat aduan) agar keluar daripada penempatan Kota Sodom adalah jelas satu diskriminasi keadilan.

    Mangsa (kes liwat) yang sepatutnya mendapat simpati dan perhatian sebaliknya telah dihukum oleh pembangkang tanpa diberi peluang untuk membuktikan pertuduhannya. Tidak tahulah apa akan berlaku kalau wakil daerah Sodom memegang kunci kekuasaan negara!!!

  2. rienniey on July 21st, 2008 4:21 pm

    Kalau Daerah Sodom memerintah? Habislah Bangsa Melayu, habislah atas nama “KEADILAN” yang disalah guna kan oleh mereka. KEADILAN utk tafsiran mereka sahaja yang buat mereka rasa diri mereka “SEMPURNA”…. sedangkan tiada sesiapun manusia di dalam dunia ini yang “SEMPURNA”… melainkan ALLAH……

    Semut di bawah kaki nampak, tapi gajah depan mata dorang tak nampak!

  3. hellboy on July 21st, 2008 4:56 pm

    Percayalah,budak tu tak lama lagi akan ditimpa musibah.Percayalah bahawa berani membuat fitnah di akhir zaman ni,tuhan bayar cash je nanti.Percayalah siapa yg bersengkokol dan mempertahankan penzalim juga tak terlepas dari musibah.Percayalah semua (tiru style saberi)

  4. PKR De Factoed on July 22nd, 2008 10:58 am

    TUHAN MAHA ADIL BUKAN SAJA KEPADA BR MALAH SEKALIAN MANUSIA

    Pendeta,

    Dalam konteks politik juga ada musibah. Musibah kategori paling besar ialah apabila seseorang itu berada pada satu takuk dan hanya perlukan satu takuk lagi untuk sampai di puncak, tup-tup dia gagal. Itulah musibah.

    Tak kiralah apa yang menghalang Anwar sampai di mercu kejayaan dalam politik, hakikat bahawa dia telah terhalang untuk sampai di puncak adalah sesuatu yang perlu dilihat dalam konteks ‘manusia berusaha, Tuhan penentu segalanya’ dan ‘manusia itu akan dapat apa yang diusahakannya setelah mendapat keizinan Tuhannya’.

    Jadi kepada penyokong BR terutama Pas lihatlah usaha Anwar untuk menjejakkan kakinya di Putrajaya dalam kerangka manusia yang lazimnya tidak sepi dari melakukan kesalahan dan Tuhan sebagai Pentadbir alam yang tahu dan berkuasa sepenuhnya terhadap semua kejadian yang telah dan akan berlaku.

  5. hellboy on July 22nd, 2008 11:14 am

    Tgk apa dah jadik pada para konspirator 1998 dulu.Sila lah amik iktibar,tuhan bayar cash je skang.

  6. ranziz on July 22nd, 2008 4:43 pm

    Saiful perlu perhatian? apa ke buduh kenyataan menteri yg tak declare duit berjuta ringgit masa masuk Australia dulu. Rasanye perhatian kepada “kononnya”mangsa liwat si Saiful ni terlebih lebih sehinggakan TPM yg sibuk teramat pun sanggup bertemu si mangsa Liwat ni 2 kali, satu di ofis & satu lg pertemuan di rumah TPM sendiri.Cuba bgtau mana mangsa liwat yg bole jumpa TPM senang camni. Apa yg perlu diberi perhatian skrg ialah keperitan hidup rakyat terutamanya orang2 miskin di kg2, golongan perpendapatan rendah, org2 melayu yg tak mempunyai rumah, golongan ibu tunggal dll, bukannya orang yg kononnye kena taruk blakang.Lu fikir lah sendiri, drop out Uniten bole sewa kondo beribu ringgit, tak tau lah kalau family dia kaya.Mana dpt duit..

  7. secretagentman on July 22nd, 2008 5:19 pm

    go ranziz go!!

  8. hellboy on July 22nd, 2008 5:20 pm

    Takpe ranziz,kita sabar je dulu.Si sepol tu tunggu masa je nak ditimpa balasan tuhan.Tah2 esok lusa kuar berita,jubo sepol rabak tersangkut kat pagar rumah.

  9. Bron on July 22nd, 2008 7:36 pm

    Merujuk kepada pandangan ranziz: “Cuba bgtau mana mangsa liwat yg bole jumpa TPM senang camni.”

    Ulasannya: Serupa macam si Bala kenapa setakat nak buat kenyataan bersumpah yang direka-reka kenapalah perlu bagi beliau berjumpa PM-in-waiting? Tak masuk akalkan?

    Berbalik kepada isu liwat ia terpulang siapa yang dituduh. Kalau ia melibatkan VVIP sudah tentulah pengadu tidak ada keberanian membuat laporan kecuali ada jaminan daripada VVIP lain bahawa sipengadu mendapat jaminan keselamatan. Dah nampakkan?

    Merujuk kepada pandangan ranziz: “Apa yg perlu diberi perhatian skrg ialah keperitan hidup rakyat terutamanya orang2 miskin di kg2, golongan perpendapatan rendah, org2 melayu yg tak mempunyai rumah, golongan ibu tunggal dll, bukannya orang yg kononnye kena taruk blakang.”

    Ulasan: Permasalahan rakyat sedang ditangani oleh kerajaan. BR boleh bantu kalau mahu.

    Isu liwat bukan masalah kerajaan tetapi menyentuh kepentingan rakyat kalau ia membabitkan individu yang tersenarai sebagai PM-in-waiting. Penyelesaiannya perlu disegerakan. Kenapa perlu ditangguhkan sehingga individu berkenaan menjadi PM fantasi? Mana logiknya?

    Merujuk kepada pandangan ranziz: “Lu fikir lah sendiri, drop out Uniten bole sewa kondo beribu ringgit, tak tau lah kalau family dia kaya.Mana dpt duit..”

    Ulasan: Sepatutnya kamu tanyalah kepada kepada diri sendiri. Di mana dia bekerja? Jawatan apa? Apa istimewanya hubungan Saiful dan bekas majikan beliau (PKR) sehinggakan boleh hantar Emel. Kak wan tak perasan ke?

  10. cd3685 on July 22nd, 2008 8:26 pm

    bro bron dan bro hellboy..kenapa ko org percaya sgt dsai tak buat semua tu???? aku pun cam korang gak(1998 dulu)..tapi, korang penah pikir tak,..yang mndakwa diliwat tu apa hubungannya dgn dsai?? dulu adik angkat dan driver dsai.kini pmbantu khas dsai..mereka ni sume rapat dgn dsai.korang fikir, nak ke saja2 dia org nak ngaku kena liwat??.pas tu logik ke mak bapak, adik beradik, sedara mara dia saja2 sokong/memihak dia?.kerabat dia(saiful) percaya sgt dsai liwat anak dia kerana dia percaya kat anak dia.korang pasti akan percaya bila adik, abang, bapak, atok korang sendiri yang kena liwat..dlm kes ni aku bukan nak 100% tuduh dsai liwat saiful tu(selagi tak terbukti) tapi aku cuma pelik korang percaya sgt tu semua konpirasi.sedar la bro oii…takde yg mustahil kat dunia ni..korang tgok dsai tu.awal2 dah dia ckp polis,doktor,forensik,hakim tak leh percaya.aku rasa korang tau kenapa awal2 dsai ckp cam tu..(kalau dia terbukti bersalah nanti, sahlah konpirasi).korang pikir gak..sekarang ni ye lah mungkin korang caya 100% sebab konpirasi oleh org BN, sebab dia pembangkan..dulu, kan dia orang BN????ada org PAS, DAP dll pembangkang konpirasi dia.??
    hellboy cakap gang konpirasi 1998 dah tersungkur..aku tengok pak det tu panjangggggg umur.tak ramai kat malaysia ni panjang umur mcm dia.tak de pun dia di panah petir ke, ditelan bumi ke..aziz samsudin, sanusi junid, rafidah aziz..aku tengok sihat2 semuanya..korang tak perasan ke semua watak2 dalam 1998 dulu(yg dituduh konpirator, mangsa, tertuduh, dll watak pembantu)dsai sorang je yg kena bala..(masuk penjara) pas keluar penjara kena lagi bala kali ini….kan kan kan..
    mengenai si saiful jumpa tok najib..korang kena faham la…yang(didakwa) liwat dia buka sebarangan(ketua umum PKR) tak kan dia repot kat ASP kat balai biasa..tentu dia minta nasihat terlebih dahulu..sebab dia tahu orang2 mcm korang tak kan percaya punya..kalau yg nenggek dia org mcm korang, dah tentu dia tak jumpa najib.dan yg pasti, bukan dia buat keputusan(jumpa najib) atas idea dia..dia mesti maklum kat pak dia, mak dia, adik beradik dia lah terlebih dahulu..selepas family dia yakin…barulah diaorang bawak jumpa najib..sebab kalau direct ke balai, aku yakin polis kat balai tu takut nak ambik report..sebab korang taulah kenapa, dsai tu !!!.
    dan korang tak perasan ke… tak kan lahsatu family si saiful join konpirasi…mereka keluarga ISLAM, BERMARUAH, WARAS, PUNYA HARGA DIRI, PUNYA MASA DEPAN…takkan lah sanggup berbohong bersama saiful…kalau saiful tu sebatang kara, logik lah gak..
    dan takkan korang tak perasan…saiful sanggup bersumpah laknat dengan menjunjung Al quran, di dalam masjid dan di depan ulama lagi tu..aku tanya korang, korang sanggup ke bebrbuat begitu kalau berbohong ????? demi ALLAH aku pasti, muslim sejati tak kan sanggup.korang tengok dsai ??? sebaliknya kan? tak payah junjung Al quran(Sumpah laknat)kononnya atas nasihat ulama tersohor dalam dan luar negeri tak bagi.tetapi semasa ceramah2 yang dia kerap buat tu,apa salahnya sekali je dia cakap” demi Allah aku tak pernah meliwat selama hidupku” cukup la…soalan nya. penah mata korang tengok, telinga korang dengar dia buat cam tu??!!
    bro bro semua fikir lah sendiri..buat lah kajian/dari segi logik/rasional..jangan dungu sangat otak tu..anyway..apa pun kita tunggu saja kekuasaan ALLAH..ALLAH MAHA ADIL DAN MAHA MENGASIHANI DAN DIA TIDAK MENZALIMI UMATNYA…apa yg berlaku pada masa2 akan datang, cubalah bro BRON dan bro HELLBOY percaya..itu semua QADA dan QADAR ALLAH..bukan konpirasi…sebagai umat ISLAM kita wajib percaya pada QADA dan QADAR..wassalam…

  11. hellboy on July 22nd, 2008 11:34 pm

    Alang2 dah memfitnah,apa salahnya terus bersumpah pula.Bagi org yg takder iman dan tak mempercayai kekuasan allah,mmg tak takut pon nak bersumpah.Sumpah tu mcm main2 ajer.Lagipun boleh dapat ganjaran juta2.Kita pulak walau keje sampai pencen pon tak dpt duit byk mcm tu kan.So kene lah pandai2 intai peluang.Cuma yang membezakan kita dan saiful adalah keimanan kita pada tuhan.Kita tau duit yg kita dpt tu duit haram,pastu nak bagi mkn pada anak dan bini.Di akhirat kelak,api neraka akan membakar daging2 kita n anak bini akibat duit haram ni.Pikir2 kan lah…

  12. effandy_dia on July 23rd, 2008 2:14 pm

    korang x kenal si saiful nie.. die seblm kene tendang keluar dari U die giler nk jadi ketua pelajar sampai sanggup tikam membe baik sendiri.. klu korang kenal si saiful nie mcm ner korang akn tau.. betapa jahatnya hati dia.. bkn aku ckp tipu tapi saper yg pernah kenal saiful nie.. mcm ner die blh jadi ketua pelajar.. kenaper setiap kali klu ade sidang media dia akn hadir utk tunjuk muke.. korang akan kenal saiful nie.. saper yg kenal.. yg rapat.. yg pernah 1 U dgn die akn tau..

  13. bongkersz on July 23rd, 2008 2:41 pm

    Saiful perlu perhatian? Perhatian apa lagi? Bukankah dia di bawah perlindungan polis? Siap boleh log in Friendster hantar mesej lagi.

    “pas tu logik ke mak bapak, adik beradik, sedara mara dia saja2 sokong/memihak dia?”

    memang tak logik, sebab semua orang tak sokong/memihak pada dia. mengapa ya?

    hmm.. lawak bodoh betul mereka yang cuba menjelaskan mengenai pertemuan di antara najib dan saiful. biar aku tanya satu soalan.

    saiful buat repot polis pada 28 Jun, kononnya dia diliwat pada 26 Jun. najib bagitau dalam paper, saiful jumpa dia kat rumah ‘beberapa hari sebelum laporan polis dibuat’

    soalan: beberapa hari tu berapa hari? 3 hari? 2 hari? paling kurang 2 hari, jadi mesti pertemuan antara najib dan saiful pada 26 Jun atau sebelum ini. eh, lepas jumpa najib, saiful kena liwat lagi oleh anwar?? mengapa pergi jumpa anwar lagi untuk diliwat selepas jumpa najib?

    patutlah laporan polis oleh saiful masih tidak diberi kepada anwar, tunggu nak buat cantik kot. lepas tu, dna profil tahun 1998 anwar sudah ada, mengapa perlu yang baru?

    ps: orang bodoh.. selamanya bodoh kerana buta dan tuli enggan membaca dan mendengar sesuatu yang lain daripada apa yang mereka percaya.

  14. kapokwale on July 23rd, 2008 2:55 pm

    Maknenya saiful tu suka diliwat lah ? Ataupun dia bagitau Najib in advance yang dia akan diliwat ?

    Dahsyat saiful ni ye..boleh tilik nasib…

  15. Vijay on July 23rd, 2008 3:13 pm

    Diabuat laporan polis kat mana kat HKL atau jln travers ?
    3 hari selepas mengadu kat TPM tergamak kena liwat lagi ?
    8 kali kena liwat boleh senyum lagi ?

  16. Pro-Kebenaran on July 23rd, 2008 3:26 pm

    Tak setuju langsung dengan pendapat tak masuk akal ni…. perlu diberi perhatian kpd Syaiful ?? Siapa Syaiful ni yg perlu disanjung sampai perlu diberi perhatian sedemikian ??

    Aduhai… kalau mcm tu mana-mana mangkuk ayun pun boleh la buat polis repot kemudian harus diberi perhatian ? Walaupun polis repot tu menuduh pemimpin kerajaan sendiri ?

    Dalam hal ni, tanya la Mat Taib tu kenapa tak nak bagi perhatian kat RPK yang buat report SD terhadap 3 org tu ? Kenapa yg tu pulak pergi keluar waran tangkap RPK, selaku si pengadu? Tapi kalau Syaiful selaku pengadu yang buat report pulak harus diberi perhatian…. bukan double std ke ni ???

    Fikir-fikirkan lah ini wahai penyokong fanatik kpmu semua. Anda mungkin tak setuju dgn pendapat saya ini tapi inilah keberanan yang menyakitkan hati yg terus berlaku serta jelas di depan mata rakyat jelata sendiri.

  17. kapokwale on July 23rd, 2008 3:30 pm

    Pro - Kebenaran

    Senang aje..Lie detector kan ade..put both of them to the test..habis cerita

    Yang sibuk nak kejar DNA tu apehal..banyak sangat tengok CSI ni…DNA yang lama tu pakai la..

  18. ranziz on July 23rd, 2008 3:36 pm

    Kalau ikutkan pendpt peribadi saya, memanglah tidak logik dek akal, Anwar Ibrahim melakukan semua kerja ini.Dari tahun 1998, beliau didakwa meliwat Azizan si drebar, Mior, Ismail Haron, Sukma, main pulak dgn bini org kanannya & ada pulak kenyataan Anwar main dgn Azizan disaksikan bersama oleh Sukma (threesome) ,masuk penjara, keluar penjara liwat pulak Saiful & seterusnya…entah sape pulak yg akan tampil ngaku kena liwat dgn Anwar.Apa Anwar takda keje lain ker?. Fikir2 kan lah. Ini adalah pertuduhan besar.Fitnah akhir zaman atau adakah Anwar betul2 jahat & liar x dpt mengekang nafsu. Pada kami ini tak lain adalah pertuduhan2 jahat. Cuba selidik kembali kes tahun 98/99 dulu, kaji & buat kesimpulan anda. Salam Perjuangan

  19. Pro-Kebenaran on July 23rd, 2008 3:47 pm

    Kapokwale…. yang paling lucu durang nak DNA yang baru sebab yang dulu punya tu kononnya dah lama atau dalam erti kata lain ‘basi’….ada ka ???

    Tak pernah aku dengar kenyataan sedemikian yang paling bahalul aku rasa…. budak sekolah Tingkatan 4 pun tau pasal ni la.

    Ni yg aku heran semua pihak, dari polis sehingga ke Umno MT nak terkejar2x si Anwar punya DNA skrg entah kenapa…malam kelmarin pulak sampai mintak bapak Syaiful bagi warning kat TV melalui peguam tu… betul2x kelakar la …konon rakyat akan tgk dan sedih la…padahal bikin lawak ada la. Aku rasa negara2x lain semua terbahak2x ketawa tgk drama katun yg sedang berlaku kat negara kita ni.

  20. sil80 on July 23rd, 2008 6:18 pm

    ape salahnya dia bagi.ikut je la prosedur.lagi cepat ikut prosedur,lagi cepat tahu siapa yg betul sapa yg salah.lagi cepat org yg salah dpt balasan,lagi cepat yg benar bersihkan nama.

  21. Bron on July 23rd, 2008 8:00 pm

    MAHU TIDAK MAHU ANWAR PERLULAH SELESAIKAN PERSEPSI SAIFUL DILIWAT.

    Pendeta,

    Isunya mudah:

    1. liwat tidak berlaku

    2. liwat berlaku — suka sama suka

    3. liwat berlaku — tertuduh ambil kesempatan atas dasar yang ia adalah ketua

    4. liwat berlaku kerana ada unsur paksaan.

    Penyelesaiannya:

    Tanpa adanya 4 saksi tidak bermakna Saiful tidak diliwat. Habis apa ikhtiarnya?
    Kalau BR kata ikut ini, BN kata ikut itu, agama kata ikut sana dan rakyat nampak ikut sini, sampai bila pun isu ini akan tergantung.

    Kesimpulan:

    Kalau ianya adalah perkara 1. BR boleh mencalonkan semula Anwar sebagai PM dalam penantian.

    Kalau melibatkan perkara 2-4. bagaimana BR mahu menghadapinya? Bagaimana rakyat mahu menerima realiti berkenaan? Bagaimana dunia mahu berurusan dengan Malaysia?

    Kalau tiada kata putus makanya Anwar kena lupakan ajalah cita-cita besar beliau!!!

  22. Pro-Kebenaran on July 23rd, 2008 10:29 pm

    Bron & Sil80…. Saya tak menyokong mana2x pihak dlm hal ni tapi melihat ni dari segi yg neutral : Tolong Sdr Bron & Sil80 jawab soalan-soalan ini (anggapkan diri anda neutal skrg & bukan penyokong mana2x parti & lihat secara lojik dan professional) :

    1) Tolong jawab mcm mana Syaiful boleh diliwat secara paksa. Cuba hang bayangkan ini. Mula2x DSAI perlu menerkamnya, Ke-2 DSAI perlu membuka seluar depannya, Ke-3 DSAI kena buka seluar dalam Syaiful sebelum… Ke 4 DSAI memasukkan btgnya ke dalam jubur Syaiful yg sedia terbuka tu ?? DSAI perlu lalui 4 step paksaan ini. Jadi apa jenis tenaga yg DSAI ni mungkin ada utk berjaya mengatasi ke-4 cabaran ini, tanpa sebarang masalah ? Ingat kalau DSAI yg berumur 23 tahun & Syaiful 61 tahun…. mungkin ia boleh berlaku tetapi yg ni sebaliknya umur mereka dan DSAI itu sakit belakang pulak itu entah mcm mana time nak meliwat tu sakit belakang dia terus hilang ke ??? Ok, kalau paksaan liwat itu telah berlaku sekali atau dua kali… mungkin masuk akal la sikit…ni sampai 8 kali ???

    2) Kenapa bila dah kena liwat sekali tu … tak terus pergi buat polis report ??? 2 kali, 3 kali, 4 kali…. sehingga 8 kali…. baru nak buat report.. Kenapa selepas dah kena …terus gian ke nak lagi tetapi insaf pada kali ke 8 ?

    3) Laporan polis dibuat lepas jumpa DPM. Ni la yg rapuhkan kredibiliti kes ni sebenarnya sebab senang2x je dapat jumpa DPM kat rumah dia mcm la DPM tu member teh tarik kat kedai mamak ke apa… padahal rakyat tau protokol utk berjumpa org2x kenamaan bukan begitu.

    4) Cara kes ini dikendalikan - Lihat keefisien pihak polis menangkap Anwar dgn menggunakan 15 kereta polis dgn polis memakai balaclava…. sejam lebih awal dari temujanji pulak tu. Kenapa banyak kes jenayah yg lebih serius tak buat effisien mcm tu ? Apa seorang suspek liwat aje dilayan mcm la dia dah dah buat kesalahan No 1 negara ke sampai kena pergi tangkap mcm tu ? Syok la kalau mcm ni…. kalau mana2x rakyat tak puas hati dengan mana2x pemimpin negara…pergi saja kelentong buat report liwat…cuba tgk samada polis akan hantar 15 kereta tak utk tangkap pemimpin kerajaan tu yg dianggap sebagai suspek, seperti apa yg berlaku dlm kes ini ???

    5) Semua pihak dari polis ke MT Umno semua kecoh mintak DNA terbaru dari DSAI dan marah bila kononnya DSAI tak beri kerjasama. Bila ditanya kenapa tak nak guna DNA yg dulu… selamba je jawab yg dulu tu dah lama, kita perlukan yg baru skrg. So Bron & Sil80, adakah anda juga setuju DNA skrg dgn 10 tahun lalu adalah berbeza ??? Kalau betul DNA DSAI ada kat dalam jubur Syaiful, cuba la matchkan dgn DNA yg dulu tu pasti akan match jugak. Kenapa nak yg baru ? Sebab takut kedapatan DNA dlm jubur Syaiful berumur 10 tahun ke, walaupun dapat ‘match’ ???

    6) Laporan polis Syaiful bertarikh 28 Jun mengatakan dia diliwat pada 26 Jun. Tapi DPM mengatakan Syaiful telah berjumpanya beberapa hari sebelum membuat report tersebut.. Jadi beberapa hari di sini pasti 2 atau 3 hari lebih, iaitu sebelum 25 Jun mungkin. Jadi adalah agak menghairankan jugak mcm mana Syaiful boleh diliwat sekali lagi pada 26 Jun setelah berjumpa DPM sebelum itu ?

    7) Kalau benar Syaiful sudah berjumpa DPM & diliwat selepas itu, kenapa peluang ini tidak diambil olehnya utk memerangkap DSAI secara ‘caught in the act’ dgn mengambil video cam secara curi-curi dgn melakukan pelan terancang sebagaimana Choy Soi Lek kena hari tu ? Ni kan bukti yg paling bagus utk hancurkan DSAI terus…. tapi tidak dapat buat semua ni kenapa ??

    8) Sehingga kini polis report Syaiful masih tak keluar2x padahal org yang diadu sudahpun ditangkap, dipenjara sehari & keterangannya di ambil. Pernah tak jumpa kes mcm ni di mana suka2x je tangkap org tanpa org tersebut mengetahui laporan aduannya yg sah ?? Kenapa ambil keterangan dari org yg diadu dulu … kemudian baru nak keluarkan laporan aduan ? Apakah sebab nak ubah fakta dlm laporan aduan tu dulu sebelum dikeluarkan… supaya fakta konsisten dgn keterangan org yg diadu ?

    9) Kenapa Syaiful selaku pengadu dlm kes ini perlu diberi perlindungan polis ? Tapi RPK yg membuat Pengakuan Bersumpah pula dianggap telah melakukan jenayah & dikeluarkan waran tangkap ?? Kenapa tak beri RPK perlindungan juga selaku pengadu…. mcm Syaiful juga ? Kenapa harus ada double std mcm ni ?? Padahal Syaiful boleh didakwa sebenarnya atas kesalahan mcm Sukma & Munawar dulu kerana membenarkan dirinya utk diliwat … sebanyak 8 kali pulak tu, tapi ni pulak diberi perlindungan istimewa.

    10) Sehingga kini, Syaiful tak berani keluar buat press statement secara ikhlas dan memberitau bagaimana dia diliwat. Kenapa….takut sgt ke kena ‘grill’ oleh wartawan sampai tersalah jawab atau fakta bertentangan nanti ?? Kalau dah berani menipu & memfitnah seteruk tu…pasti berani jugak kan utk bersumpah guna Quran atau dlm masjid ??

    Sdr Bron & Sil80…. jawablah semua 10 soalan di atas ok. Ni sebab kenapa kes ni susah diterima oleh kebanyakkan rakyat … rata2x disebabkan 10 perkara di atas tu. Cubalah anda yakinkan rakyat skrg dgn pandangan serta jawapan yg berilmiah, lojik dan bernas & secara neutral.

  23. Bron on July 23rd, 2008 11:17 pm

    Pandangan Pro-kebenaran:

    “Kalau dah berani menipu & memfitnah seteruk tu…pasti berani jugak kan utk bersumpah guna Quran atau dlm masjid ??”

    Ulasan:

    Baguslah kalau mengaku pendapat awak adalah neutral. Masalahnya kenyataan awak diatas adalah bersifat tidak neutral.

    Bagaimana awak sebagai seorang manusia dalam melihat kes si saiful boleh dengan pasti mengatakan Saiful menipu dan memfitnah?

    Mahukah anda bersumpah bahawa tuduhan awak terhadap Saiful adalah dibuat berdasarkan maklumat sahih dan bukan kerana ingin menegakkan benang yang basah?

    Awak jawab dulu perkara ini sebelum saya jawap sepuluh soalan anda.

  24. Pro-Kebenaran on July 23rd, 2008 11:37 pm

    Hello Sil80…. perhatikan perkataan ‘kalau’ digunakan di sana sebagai general statement…. dan ini bukannya bermaksud memang sah Syaiful adalah demikian kan ??

    Aduhai .. ni pun mo kena ajar ka…Bahasa Jepun ka yg aku guna sampai hang susah nak faham ???

    Ok skrg jawab 10 soalan tu … jgn la nak bagi alasan2x merepek lagi.

  25. Pro-Kebenaran on July 23rd, 2008 11:42 pm

    Sorry…. Pembetulan komen di atas.

    Hello Bron…. dan bukan Sil80…. he he

  26. politikus on July 24th, 2008 12:14 am

    jawab je bron, kalau persoalan itu dijawab dan dapat diterima, nescaya ramai akan percaya DSAI benar2 terlibat dalam kes meliwat saiful ni. Selagi semua tu tak terjawab, ‘org jahat’ dalam kes ini tetap terarah pada saiful.

  27. bongkersz on July 24th, 2008 10:21 am

    jawab bron jawab.. jangan sidetrack dari soalan. hah! orang umno pandai berkata kosong, bila ditanya soalan yang perlukan mereka berfikir.. ternganga..

  28. hellboy on July 24th, 2008 10:52 am

    Org UMNO ni bodoh2 belaka kan.Patutlah prestasi negara mesia merundum

  29. Bron on July 24th, 2008 11:10 am

    Kalau Anwar boleh bawa pembantu peribadinya turun naik apartment, apa yang membuatkan beliau tidak boleh melakukan liwat.

    Kalau Anwar takut kerana salah apa yang membolehkan orang percaya beliau tidak melakukan sodomi?

    Kalau Pas boleh mengatakan kes liwat anwar adalah konspirasi dan kalaulah Pas kena liwat oleh PKR pada siapa mereka mahu mengadu?

    Kalau Saiful sudah berani bersumpah yang beliau diliwat makanya beliau betullah diliwat.

    Kalau Saiful kebetulan mengaku diliwat oleh presiden Pasik maka sudah tentu mereka kata ia satu konspirasi.

    Kalau si kufar boleh kata dia minumarak di hadapan pemimpin Pas maka betullah Pas ‘halalkan’ arak?

  30. Bron on July 24th, 2008 11:16 am

    Dalam kes liwat ia adalah spesifik. Begitu juga dalam kes Saiful ia adalah spesifik.

    Kalau nak bincang kes yang hipotetikal dan tidak berkenaan elok aja pergi ke laman Pas atau PKR dah pasti semuanya tidak membincangkan kes Anwar secara spesifik.

  31. Bron on July 24th, 2008 11:17 am

    Kalau orang UMNO bodoh makanya orang Pas adalah dungu dan PKR kaki sapu

  32. Pro-Kebenaran on July 24th, 2008 11:26 am

    Mr Bron… pls la don’t talk cokc. You seem to be good in this…diverting and talking nonsense.

    Answer the 10 points above for the sake of the readers and rakyat who’s in the direction of wanting to know the truth, and nothing but the truth.

    Selagi isu-isu ini tidak terjawab, susah rakyat nak percaya & jgn salahkan rakyat kalau mereka beri sokongan kpd DSAI pulak dlm hal ini & kemudian jangan pulak nak tuduh rakyat membela org yg salah & sebagainya.

    Rakyat boleh nampak dgn mata durang sendiri banyak kepincangan & perkara yg tak kena sana sini dlm hal ini.

  33. secretagentman on July 24th, 2008 11:40 am

    Bron,
    Kenape ko x nak jawab soalan tu..?
    Kalau ko rase tindakan polis & UMNO itu adil,aku cabar ko jawab semue soalan tu..
    Tu belum lagi aku kemukan soalan kat ko..
    Ayuh,jawab soalan tu kalau kau betul2 benar & adil….

  34. secretagentman on July 24th, 2008 11:46 am

    cmon bron,soalan tu senang jer…..
    10 soalan jer…
    I need a strong facts that’ll support your answer….

  35. takmaujadimelayu on July 24th, 2008 12:06 pm

    Bron tu nak soalan berbentuk objektif kot? Kena ada A, B, C, D. Takleh jawab guna dadu… Kuang-kuang-kuang!

  36. secretagentman on July 24th, 2008 12:11 pm

    kalau ko nak jawapan bocor,aku bole bagi kat ko bron…
    Hahahahahaa……kelaka siot….

  37. Bron on July 24th, 2008 12:14 pm

    Saya hanya akan jawab apa saja isu liwat asalkan soalan tersebut bukan ditimbulkan oleh penyokong fanatik si peliwat.

    Sebabnya sukar untuk dipastikan yang penyokong peliwat juga tidak mengamalkan liwat. Mereka pastinya tidak akan mahu menerima kenyataan walau sebanyak mana sekali pun kebenaran yang disuap ke dalam lubang dubur mereka. “period”

  38. hellboy on July 24th, 2008 12:17 pm

    “Saya hanya akan jawab apa saja isu liwat asalkan soalan tersebut bukan ditimbulkan oleh penyokong fanatik si peliwat”

    Hari2 si bron ni berhujah pasal liwat je.Nampaknyer dia ni pakar liwat.Dah kene bubuh dah.keke

  39. secretagentman on July 24th, 2008 12:31 pm

    aku tidak akan sama sekali menolak kebenaran jikalau disertakan dgn
    asas & fakta yng kukuh…
    Fanatik atau bukan fanatik bukan alasan utk tidak m’jawab soalan…
    Kalau anda benar,silakan jawab 10 soalan…
    jgnla kalau x tau nak jawab, tibe2 tuduh & fitnah kami ni peliwat…
    berdosa besar….

  40. bongkersz on July 24th, 2008 12:38 pm

    itulah style umno, banyak alasan dia sebab tak boleh jawab soalan. siap tanya soalan entah apa-apa, takder kaitan.

    “Kalau Saiful sudah berani bersumpah yang beliau diliwat makanya beliau betullah diliwat.”

    Aku berani bersumpah, Bron.. ko ni peliwat!! Sumpah demi nama Tuhan. Jadi, betullah ko peliwat? Muahahahahaha! Logik orang UMNO ni memang pelik.

    Bron,

    “Dalam kes liwat ia adalah spesifik. Begitu juga dalam kes Saiful ia adalah spesifik.”

    Apa yang spesifik tu?? Bagitau aku, sini aku spesifikkan ko.. Apa ke mende ko cakap ini, ‘kes liwat ia adalah spesifik?’? Ko BM berapa dapat dulu? Kalau cakap pun tak betul.. kita tak payah layan bron ni.. sebab nanti dia buat kita bodoh macam dia.. parah weh!

  41. bongkersz on July 24th, 2008 12:39 pm

    “aku tidak akan sama sekali menolak kebenaran jikalau disertakan dgn
    asas & fakta yng kukuh…”

    SETUJU! Aku bukan dengar cakap kosong, cakap kedai kopi. Setakat hujah kurang bernas, hujah orang UMNO yang tiada isi, anak jiran aku yang umur 4 tahun pandai. Cakap berpusing-pusing. UMNO kaki pusing.

  42. secretagentman on July 24th, 2008 12:44 pm

    dahla bongkerz,buang mase jer ko layan orng bebal…

  43. secretagentman on July 24th, 2008 1:06 pm

    Bron,
    nampaknye ko berminat sng menjawabt bab2 liwat ni..
    aku muskil…

  44. takmaujadimelayu on July 24th, 2008 1:42 pm

    Bron kata:

    “Saya hanya akan jawab apa saja isu liwat”

    ———————————————————

    eih… macam terer jer bab2 liwat ni? selalu buat ker?

  45. takmaujadimelayu on July 24th, 2008 1:44 pm

    bongkersz kata:

    “anak jiran aku yang umur 4 tahun pandai”

    ———————————————————-

    anak jiran aku umur 2 tahun lagi pandai…… dia boleh kata “no! no! to umno!”

  46. politikus on July 24th, 2008 3:32 pm

    PETIKANK BRON:
    Kalau si kufar boleh kata dia minumarak di hadapan pemimpin Pas maka betullah Pas ‘halalkan’ arak?

    ULASAN:
    ORANG KAFIR NAK MINUM ARAK DIMANA, ITU DIA PUNYA PASAL, DIA BUKAN TAU DOSA PAHALA, ASAL JGN MINUM DALAM MASJID SUDAH, MMG NAK MATI TU. DIA MINUM DEPAN PEMIMPIN PAS, PEMIMPIN PAS BERDOSA KE? BERBANDING DENGAN PEMIMPIN UMNO YANG MINUM ARAK SAMBIL BERGAMBAR BANGGA LAGI, MANA LAGI BAIK? AGAKNYA DALAM UMNO, TGK ORG MINUM SAJA DOSA, KALAU MINUM BERSAMA TAK BERDOSA.

  47. AnakAdam on July 25th, 2008 2:50 am

    Apalah nak jadi pada Umno sekarang ni… takda perkara lain lagi ke boleh di ceritakan selain hal liwat ni… survey bersepah sana sini kata selagi Umno melayan isu ni, selagi tu lah Umno terus terpinggir…. yang sedihnya, orang2 kampung yang tak ada internet dan liputan terbatas pun satu sen tak percaya…. apa lagi yang kita nak terus menyokong membuta tuli ni….? pikirkan macamana nak selamatkan Umno ni lagi bagus la….

  48. hellboy on July 25th, 2008 8:47 am

    UMNO cuba merendah rendah kan tahap pemikiran org melayu dengan membawa isu liwat ini.Ini adalah satu penghinaan kepada bangsa melayu.

  49. takmaujadimelayu on July 25th, 2008 3:29 pm

    Hellboy kata:

    “UMNO cuba merendah rendah kan tahap pemikiran org melayu dengan membawa isu liwat ini.Ini adalah satu penghinaan kepada bangsa melayu.”

    —————————————————————————-

    sebab tu lah aku tak mau jadi melayu…..

  50. singkang on July 28th, 2008 10:58 am

    orang melayu yang benar2 melayu x liwat, ini buka rendahkan orang melayu ini maahu memberi pengajaran kepada orang melayu bahawa liwat itu x betul, bukan mcm kamu semua yg mempertahankian liwat, kamu nampak ke Anwar tidak buat, kami juga tidak nampak anwar buat, kenapa nak halang kerja polis menyiasat, jika tidak salah akan terbukti tidak salah, kenapa kamu pula yg jadi hakim, biar hakim yg tentu kan ,ikut prosidure siasatan, kalau anwar x boleh imut undang-undang namapaknya jika anwar memerentah banyak lah jenayah akan berlaku, sebab pesalah x akan ikut prosidure siasatan,

  51. singkang on July 28th, 2008 10:58 am

    penyokong anwar dan anwar sama-sama menikus ……

Feel free to leave a comment...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!

You must be logged in to post a comment. Or Register an account now!

Bottom