Anwar enggan memberikan sampel DNA ?
July 17, 2008 by Pendeta
Anwar enggan bekerjasama dengan pihak polis dan enggan memberikan sampel DNA. Beliau yang masih ditahan dikatakan tidak memberikan sampel DNA untuk siasatan. Menurut penguam Anwar yang mengiring penasihat PKR ini, Anwar enggan memberikan sampel DNA untuk pihak polis menjalankan siasatan selanjutnya. Jelas kali ini Anwar banyak berdalih dan amat gentar untuk menghadapi kenyataan laporan yang telah dibuat oleh pembantu khas beliau.
Menurut peguam Anwar, sdr. Sivarasa yang turut mengiringi Datuk Seri Anwar, mereka telah melakukan pemeriksaan dan Anwar enggan untuk melakukan DNA. Dalam pada itu, Menteri Dalam Negeri telah menyatakan bahawa Anwar akan ditahan semalaman kerana pihak polis akan menyelesaikan siasatan
terhadap Anwar. Beliau menafikan bahawa ada konspirasi di pihak kerajaan terhadap Anwar. Setelah pihak polis melakukan penyiasatan terhadap Anwar mereka akan memikirkan sama ada untuk mengambil tindakan selanjutnya terhadap beliau. Kemungkinan besar Anwar akan ditahan beberapa hari kerana pihak polis mempunyai kuasa untuk menahan Anwar selama 14 hari.
Pihak polis telah melakukan penyiasatan terhadap Saiful dan mereka ingin memastikan bahawa apa yang telah mereka perolehi sama seperti yang mereka perolehi dari Saiful. Menurut mereka Saiful diberikan keadilan dan Datuk Syed Hamid menyatakan keyakinan beliau bahawa tidak akan berlaku tunjuk perasaan dikalangan penyokong PKR, persolannya mengapa Anwar enggan bekerjasama dengan pihak polis pada kali ini dan mengapa Anwar enggan memberikan sampel DNA kepada pihak berkuasa. Mengapa Anwar takut untuk memberikan sampel DNA kepada pihak polis.
Walaubagaimanapun, Anwar tidak akan dapat lari dari kenyataan yang sebenar dan pasti Anwar akan terperangkap kali ini dalam dosa yang telah beliau lakukan. Mungkin Anwar boleh melepaskan dirinya dahulu, tidak mungkin Anwar akan terlepas kali ini. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya akan merudum ke bumi juga. Amat memalukan kerana seorang yang dianggap idola dan tuhan oleh penyokong PKR enggan bekerjasama dengan polis. Parti PAS sepatutnya mengkaji kes ini dan berikan pendirian mereka.
Oleh :Man lobak














Pala hotak hang la.Hang amik DNA dia,pastu hang sumbat dalam bontot saiful pastu dakwa anwar.mmg sial punya undang2 rimba umno.aku sumpah korang dilaknat allah,bia hangpa semua hidup didunia ini takpa keberkatan.sentiasa ada musibah melanda.Haram jadah punya UMNO
apo ni hellboy.undang2 negara ini dah cukup baik.tak yah lah cakap mcm 2. kalau UMNO tu haram semua apa yang ada di dalam negara ni pun haram termasuk duit yang hang dapat
Hang ni buta tuli ke?undang2 negara ni cukup baik?aduhai sungguh meloyakan dan memualkan,hang berfikir guna kepala lutut ke? sorry ye aku takde kaitan dengan UMNO dan wang2 haramnyer dan jgn cuba kaitankan aku.Aku tak nak tumpang saham akhirat umno.kalau ko nak share saham mereka itu ko punya pasal lah
hellboy.. yang hang marah sangat tu apa hal? Ingat maksum sangat ke Anuar tu sampai sanggup hina kerajaan dan undang2? Kita tak tahu lagi Anwar salah ke tidak, tunggu jelah hasil siasatan.
Khairy oh Khairy…
berlagak pandai bertul… macam lebih tahu siasatan polis lak.
Tak pasal2 nama hang masuk dalam senarai “Pengkonspirasi” kes Anwar di mata pembangkang.
Belajar tinggi2 pun… tak semestinya orang bercakap gunakan otak.
bang Nuar takot sampel DNA diambil. mungkin kerana bang Nuar tahu jika sampel DNA diambik itu akan mengesahkan akan operbuatan beliau yang terkutuk lagi keji serta membusukkan.
aku bukan nak tuduh bang Nuar menyuntut blakang pembantunya.
bang Clinton ambik kesempatan pada intern dipejabatnya.
boss kat pejabat pun main raba-raba dengan seksiterinya.
hal ‘pagar makan padi’ dah selalu dah kita dengar.
kalau tak mahu DNA diambil, lu bang Nuar buatlah pengakuan bersumpah.
p/s bang Nuar masih lagi bersikap seperti dulu…..
kenapa perlu takut jika tak bersalah?
Dah dibebaskan pon… So kita tunggu apa kata hellboy… Tapi kompom satu saja dia akan kata… POLIS takut sebab la ni promosi DSAI meriah… Tuh sebab POLIS lepaskan dia… Kalau nak kata POLIS bertindak ikut nas undang2… Mati idop balik dia takkan kata punya… Memuji bukanlah ciri2 PR kecuali geng2 depa sajalah… Mengeji dan semua oghang salah tuh la budaya depa… TERUSKAN USAHA MURNI ANDA SEMUA…
Salam
Polis ikut undang2?undang2 my foot la.Lagi 1 jam nak kol 2 dah datang tangkap.pastu dtg dengan bertopeng,15 biji kenderaan.Intercept kereta kat tgh jalan.Apa ingat anwar ni pembunuh or pengebom ke, mcm menteri nko?nak amik keterangan kes liwat pun sampai nak kene mcm tu sekali ke.Korang ni buta tuli ke?pikir guna lutut ke?Hati dah hitam sgt ke?Tolonglah jujur pada diri sendiri.Bawak2 ingat lah pada tuhan.
Anyhow, Alhamdullilah Dato Seri Sudah dibebaskan.
masalahnye bukan takut…tapi berhati2..nnti ade yg amek kesempatan..maklum la dh terdesak nk cr kambeng itam…come on la..nk kecoh2 amek DNA DSAI, try amek DNA Najib test sama tak ngan anak Altantuya tu…sj je nk pusing kan perhatian rakyat…DNA DNA DNa…dulu tilam pasni ape lak tatau la…aku agak la btul la kata Hell boy tu…diorank nk amek bahan bukti utk kaitkan Saiful tu btul2 diliwat…isk…takde modal laen ke…ptt la Malaysia jadi huru-hara…pengurusan mcm hantu…
Kan dah cakap… Terima kasih kerana membenarkan persepsi yang bermain2 dikepala… Memang betol la… Semua oghang salah.. Hampa saja yang betol…
hoi oghangkampung!!!!!!!!!!!!!!!!!
ko ni dri kecik kne tipo smpai la skrg nk kene tpo lagi ke?
bodo la ko ni
krajaan barisan nasional skrg sudah kelam kabut!!!!!!!!
so,,tis is desparate moved by them!!!!
screwww u umno..bn
Abes tu ko la yang betul?kalu btul xde nye org naek hangin…xde nye rakyat memberontak…kalu pemimpin yg disygi rakyat n tak diragui rakyat takde nye jadi cmni…sbg seorang yang bijak DSAI sudah tentu berfikir sebelum mmbuat ssuatu dan menuruti sesuatu…tak mcm kroni UMNO…jilat bontot pemimpin korank…ntah btul ke tak ckp dioank..korank ye kan je…
masalahnya krajaan bn korang ni salah ka btol korang tetap buat benda tu salah. polis mahkamah semua pak lah punya
hoi oghangkampung,polis ikut undang2 mana,tgk jam pon tak reti,kata pukul 2,blom kul 1 polis dah g tangkap
Polis Diraja Barisan Nasional menahan Anwar spt Anwar adalah seorang Terrorist….
byk la korang polis ikut undang2. kalu DSAI siap pakai2 topeng yang adik sharlene tu hilang sampai la x jumpa. rompak sini sana telepas
delphis sini. ni neckname lama aku
polis ni x sempat2. nak tekencing kot
Aku x menolak UMNO 100%,tetapi aku 100% tolak pemimpin2 UMNO yng korup!!
Aku rase polis Malaysia kene belajar balik mcm mane nak tngk jam..
bersusah payah baru aku dapat masuk kat sini…
mn oqhang kampung td tu?xkan senyap kut…
Alasan polis rasanya Anwar mungkin mungkil janji walaupun masa belum sampai.
Lain kali polis boleh belasah bluessmurf dulu walaupun sedara bluesmurf tak buat apa2. Alasannya rasa-rasa bluessmuff mungkin akan main belakan spt tomahan terhadap abang Nuar. Malaysia boleh, PDRM boleh.
IPP tak kena mengena dgn gas dan petroleum. Hahaha……UUM Boleh.
aku ni baru kat cni..tapi yang helboy tu caya sangat dsai tu kena konpirasi..ape kei hey…?aku nak tanya hellboy..MUSTAHIL ke dsai tu buat benda tu?yang aku tahu nabi je MUSTAHIL buat keja cam tu..?liwat meliwat ni tak berlaku ke?dari duluuuuuu sampai la ni, orang yanga ngaku kena liwat dsai tu sapa? semuanya org yang dekat2, rapat2 dan dia amat kenal….satu malaya, sabah dan sarawak tahu..kalau yg dakwa kena liwat tu dia tak kenal..lain ta pula..barulah berkemungkinan..wujudnya konpirasi tu….dan hellboy pikir..nak ke manusia, muslim, bermaruah, waras(tak biol, gila) mengaku diliwat???????.malu, jatuhkan maruah diri dan keluarga, disisih masyarakat…dan, hellboy tengok yang dakwa kena liwat dulu dan kini tu, dah jadi jutawan ke?????
aku amat respect dan menyanjungi dsai dalam aspek pemikiran, idea, kepimpinan, terutama pidato dsai..tapi aku kecewa dengan apa yg terjadi pada dirinya..10 tahun masa yang ALLAH berikan padanya untuk menebus kesilapan lalu…tapi dia gagal melawan godaan syaitan apabila terjeling budak cantik….
apapun samalah kita tunggu keputusan penyiasatan dan kehakiman dan yang paling utama “SUMPAH LAKNAT”…..
USAH BIARKAN ISU SI “A” MEMBELENGGU PERASAAN
Pendeta,
Siapa yang bergembira? Sudah tentu tiada. Malah, semua yang menulis kat laman ini semuanya sedang dilamun kesedihan tetapi itu tidak bermakna kita harus menunjukkan sentimen berlawanan semata-mata kerana ada naluri sedemikian di dalam kalbu.
Lihat isu secara adil dan menyeluruh. Tidak salah meratapi dan menangisi ‘pemergian sementara’ si “A” tetapi janganlah “over”. Begitu juga kalau mahu mengambil apa-apa tindakan, janganlah pula dipinggirkan komponen akal yang rasional.
Kalau digunakan logik akal dan pertimbangan yang adil lagi saksama barulah aspek buruk dan baik dalam konteks isu si “A” dapat dilihat aspek kebenaran dan kewajarannya.
Ini penting kerana tindakan seterusnya amat bergantung kepada penerimaan hati. Memang sukar untuk hati menerima perkara baru. Namun setelah diberikan masa, sedikit demi sedikit ia akan reda dan dapat menerima kenyataan.
Tidak dinafikan semua insan mempunyai pilihan sama ada untuk bersetuju atau menentang perasaan yang terbuku di dalam hati. Ibarat individu yang kehilangan seorang kekasih. pilihannya ialah sama ada terus melayani perasaan atau melangkah keluar daripada perasaan negatif yang membelenggu. Sudah tentu pilihan yang terakhir itu adalah lebih baik walau pun ia sesuatu yang sukar dilakukan tanpa adanya kekuatan jiwa.
Mereka yang ada kekuatan mental, emosi dan spritual pastinya tidak mudah berserah kepada nasib setiap kali berhadapan dengan cabaran. Setiap kali bertembung dengan permasalahan mereka akan berjaya mencari jalan keluar.
Tetapi, kalau hati sudah tersangkut pada sesuatu isu sedangkan dia enggan mencari jalan keluar maka dirasakan berat dan sukar baginya untuk bergerak ke depan.
Kalau itu berlaku maka tersangkutlah dia dipertengahan jalan dan lebih malang baginya kerana gagal dalam usaha untuk sampai ke destinasi akhirnya.
Kenapa takut nak bagi DNA , takut kalau DNA yang ada dalam najis saiful sama dengan sperm Anwar,Bukan yang dalam najis Saiful sahaja , yang dalam najis hellboy pun sama juga, kalau terbongkar bukan Anwar saja yang kena , hellboy pun akan terdedah identitinya dan jadi celeberitit lah si Hellboy ini, Itu yang dia marah sangat.
Si Hellboy ni pernah kena sumbat dengan polis jubur dia , tapi bukan nak sumbat hasil DNA tapi sebab nak ambil sample najis dia.
Apa yang takut, dulu kata polis nak suntik kuman HIV lah, macam2 sandiwara si mamat gay ni. Apa2 dia buat semua dia nak buat jalan belakang, nak bentuk kerajaan pun jalan belakang. Marilah kita berdoa beramai-ramai agar tuhan tunjukkan jalan yang benar. Nak harap Anwar bersumpah, tak payah, Airmuka dia pun dah cukup menunjukkkan dia dilaknati Allah swt. Langsung x ada seri nya.
Kesian kat anak-anak lah gay boy, dah ada cucu , apa nak buat perangai mcm tuh, kontrol lah nafsu. Untuk membantu Anwar hindari dan jauhi lah anak-anak remaja lelaki yang cantik-cantik menghampiri Anwar. Hellboy sebenarnya adalah salah seorang mangsa Anwar , tapi sebab dia belum taubat dan masih mahu menikmati nikmat yang terkutuk ini, itu yang dia marah sangat, Bayangkan jika Anwar lama di kolej sungai buluh akan kergesangan lah si Hellboy ini, x gitu hellboy.
Enggan memberikan DNA bermakna Anwar menghalang tugasan polis, ini hal-hal nafsu dan keseronokan adalah hal peribadi <
Bukan UMNO yang buat laporan, yang buat laporan si mangsa yang di liwat, saya ulang lagi LIWAT . jangan kaitkan kes polis ini dengan UMNO, UMNO tak ada kenan mengena dengan kes keseronokan ini, ini hal-hal peribadi antara Anwar , isteri nya naka-anaknya , saiful den hellboy
Azizah juga kini hilang seri wajahnya kerana bersubahat, berani kah Azizah bersumpah bahawa dia sememangnya tidak langsung tahu atau merasakan bagaimana Anwar ini kaki liwat. Bersumpah lah Kak Wan , kami dah tahu rahsia.
Ezam belum lagi mahu mendedahkan mengenai liwat ini kerana dia masih punya perikemanusiaan. Tanya lah Azmin……. kak emin ( nama waktu manja)
hellboy, nak beritahu sedikit yang awak marah polis tahan Anwar pukul 1 kenapa , awal sejam, awak paham tak prosidure waran tangkap. kalau waran tangkap dah keluar , waktu itu pun polis boleh tangkap, ko tak ingat ke masa ko kena waran tangkap dulu , 15 minit aja ko dapat waren itu , ko pun tertangkap,.
Ade lagi spesis yng buta ekonomi,tanye sket…apakah akronim IPP xmenteri?
Aduh, sakitnya perutku, ini membuktikan betapa dangkalnya pengetahuan kamu.
IPP = Ini Pun x Paham.
Yg jadi naib cancelor tak paham patutlah anak murid pun bangang.
Hahahahaha…..your jokes is kiling me now xmenteri..hahahhaa
love your jokes…
Ada jugak rakan seperjuangan ku…Mr. SECRETAGENTMAN…
Mari kita menentang pemimpin UMNO yang korup sebab kita sayangkan UMNO
Usaha untuk memerangkap Anwar>>>> puiii org bn jgn nak buat lawak la… skrg ni zaman moden bukan zaman tok kaduk lg…. pi jahanam la dgn bn….
Aku tak polow detail sgt kes ni..
Cuma aku nak tanya, sori kalau lai dai tajuk…
Apsal report si sepol takde letak masa ? Bukan ke report polis kena letak details.
Aku curiga sebab kes 1998 aku dengar saksi beberapa kali tukar masa.
“Apa-apa yang polis buat, asalkan dia (polis) tidak melakukan kesalahan dari segi undang-undang negara, itu terpulang kepada polis,”
“Saya fikir biar polis buat tindakan mengikut proses undang-undang. Selagi ia tidak terkeluar dari proses undang-undang, kesaksamaan keadilan biarlah mereka laksanakan dan kita jangan masuk campur,”
Alasan demi alasan diberi bagi mengganggu siasatan. Begitulah sikap sebenar seorang yang terasa bersalah.
Aku masih tidak faham mengapa mereka yang diatas pagar masih percayakan Anwar Ibrahim bukan peliwat. Bagi mereka yang memang penyokong tegar, aku memang faham kalau mereka terus mempertahankan Anwar AlJuburi.
Dijauhkan Allah, negara ini ditadbir oleh mereka yang berminat kepada seks sonsang. Aku tidak mahu kerana pemimpin, semua rakyat menerima laknat Allah.
Berikut adalah kenyataan akhbar Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Mohd. Bakri Mohd. Zinin mengenai penahanan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim:
1. Untuk memastikan sesuatu tindakan berjaya diambil oleh pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM), PDRM memerlukan perancangan yang teratur dan sempurna.
2. PDRM mengambil kira dari sudut keselamatan operasi yang dijalankan, sama ada terhadap keselamatan pegawai/anggota polis yang menjalankan tugas atau kepada individu yang diambil tindakan.
3. Keselamatan adalah perkara yang paling utama dalam sesuatu operasi yang dijalankan. PDRM mempunyai peraturan dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang dipertanggungjawab kepada polis. Tindakan ini adalah selari dengan garis panduan yang sedia ada.
4. Dalam melaksanakan tangkapan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, ia adalah secara profesional berdasarkan kepada keperluan ini. Bagaimanapun, tangkapan dilaksanakan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Khas Bukit Aman. Tidak berlaku sebarang tindakan yang melanggar garis panduan yang ditetapkan.
5. Pihak polis boleh mengesahkan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah ditangkap pada 16 Julai 2008 jam 1.00 petang di sekitar Segambut. Pihak PDRM tidak mahu membuat tangkapan di dalam rumah beliau yang boleh menimbulkan kekecohan (commotion), waran tangkap telah disempurnakan ke atas beliau. Ketika ini beliau sedang membantu dalam siasatan satu kes liwat yang telah dilaporkan kepada polis oleh seorang pembantu beliau.
6. Beliau juga telah dibenarkan untuk berjumpa dengan peguam yang dipilihnya sendiri dan peguam beliau berada bersamanya pada waktu ini. Ahli keluarga beliau juga telah dibenarkan untuk berjumpa dengannya. PDRM ingin memberi kepastian kepada semua yang berkenaan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ini selamat berada dalam tahanan pihak polis.
Datuk Mohd. Bakri Mohd. Zinin
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah
Polis Diraja Malaysia
Aku sedih,
Kerana aku anak Melayu
Yang melihat pada benih2 kehancuran Kaumku sendiri,
Meratapi setiap persengketaan antara kaumku sendiri.
Aku sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Yang Melihat pada ketidaksuburan perpaduan,
Menangisi setiap pertelingkahan yang terjadi sesama kaumku sendiri.
Aku sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Yang Meniti hari2 kebinasaan kaumku,
Menyesali segala yang terjadi, Kerana Kaumku kini tidak sehaluan.
Aku sedih,
Terlalu sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Yang sengsara kerana karenah kaumku sendiri,
Melihat segala keretakan dan persengketaan,
Melihat kelantangan suara dari kaumku sendiri,
Yang berpuak, Yang sering menyalahkan satu sama lain….
Sungguh sedih,
Kerana aku anak Melayu,
Inginkan kesejahteraan dan kebahagian,
Yang inginkan senyuman di bibir setiap kaumku dan saudaraku yang lain……
Kerana senyuman itu adalah perpaduan, Persatuan yang Jitu dari sebuah Bangsa Melayu!!!!!!
DS NAJIB, DAN NASIB BUAH T ANGAN LIWATNYA
Beberapa hipotesis mungkin boleh dikeluarkan di sini, betul atau tidak tak tau lah ;
i. Ramai mempercayai, projek ini dikendalikan oleh DS Najib
ii. DS Najib, telah diberikan nasihat yang salah oleh orang-orangnya, atau think tanknya, mengenai strategi liwat 2 DSAI
iii. KJ, telah berjaya menyelinap masuk ke dalam team DS Najib, yang kononnya bagi membantu memudah dan mempercepatkan perlaksanaan projek ini
iv. Tujuan sebenarnya ialah, untuk melumpuhkan DS Najib, yang tidak ada pilihan kedua lagi, maka terpaksa bertanding dalam perhimpunan agng UMNO disember nanti, menentang bapa mertuanya, walaupun kononnya ada pelan peralihan kuasa.
v. Maknanya, untuk menyelamatkan bapa mertuanya pada kedudukan yang selamat, bermaksud dirinya juga akan selamat sebagai Ketua Pemuda. Tidak mungkin dan sudah agak sukar untuk Khir atau Mukhriz meneruskan hajatnya, kalaulah difikirkan apa yang berlaku pada najib, sungguh ngilu dan memalukan.
vi. Khir dan Mukhriz terpaksa memikirkan banyak kali, tak tau lah berapa kali, kena tanya dia orang lah
Dr M Ada usaha bersepadu jatuhkan Najib
Um 08072008 selasaKUALA LUMPUR 7 Julai - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pelbagai tuduhan liar terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini menunjukkan terdapat usaha bersepadu untuk menjatuhkannya dalam dunia politik.
Menurutnya, beliau tidak mengetahui punca di sebalik komplot terhadap Timbalan Perdana Menteri itu tetapi percaya terdapat beberapa pihak terlibat.
”Bukan sahaja Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, terdapat seorang lagi dan lain- lain.
”Tentu ada dalang di sebalik keadaan sebegini yang bertujuan untuk menjatuhkan Najib. Terdapat usaha bersepadu menentang Najib. Saya tidak tahu kenapa,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perasmian Kumpulan Tokoh-Tokoh Terkemuka (EPG) Malaysia dan Indonesia di sini hari ini.
Ditanya mengapa Anwar membuat ’serangan’ terhadap Najib, Dr. Mahathir menjelaskan, beliau tidak mengetahui puncanya.
”Saya tidak tahu kenapa beliau (Anwar) menentang Najib. Setahu saya, Najib tidak melaporkan tingkah lakunya (Anwar), tetapi beliau telah menyerang Najib.
”Mungkin dia berasa Najib menghalangnya daripada menjadi Perdana Menteri,” kata Dr. Mahathir.
Mengenai kemungkinan Anwar menyertai UMNO, Dr. Mahathir menolaknya sambil menyatakan Anwar tidak mungkin berbuat demikian.
Ditanya sama ada Najib patut membersihkan namanya yang dicemari pelbagai persepsi negatif, Dr. Mahathir berkata: ”Tuduhan terhadap beliau adalah desas-desus semata-mata. Tiada bukti. Dia hanya bercakap dia membuat ini dan itu. Orang lain kata ini dan itu. Tetapi anda perlu memberikan bukti. Bukan hanya kata saya dengar orang lain cerita dan anggapnya sebagai bukti. Itu bukan bukti,” katanya.
Ramai ahli-ahli UMNO yang marah apabila Pak Lah mengumumkan akan menyerahkan kuasa kepada Timbalannya, Najib Tun Razak pada pertengahan Jun 2010. Najib didalam wawancaranya dengan Mingguan Malaysia semalam dikatakan kelihatan begitu ceria dan gembira apabila ditemui wartawan.
Namun disudut hatinya, tiada siapa yang tahu. Najib terpaksa bersetuju dengan pelan peralihan kuasa “cadangan menantu PM” oleg kerana beliau sudah tidak ada pilihan yang lain.
Walaupun beliau mampu untuk meraih pencalonan yang secukupnya untuk melayakkan dirinya untuk bertanding dalam Pemilihan Agong UMNO pada bulan Disember ini, anak kepada Tun Razak tersebut tidak dapat berbuat demikian oleh kerana dia amat faham tentang permainan menantu PM dan “budak-budak tingkat empat”.
Najib juga mungkin sudah tahu yang beliau sudah masuk perangkap. Oleh kerana itu beliau terpaksa bersetuju dengan pelan peralihan kuasa menantu PM. Sepanjang tempoh bermula sekarang sehingga pertengahan Jun 2010, pelbagai kemungkinan akan berlaku dalam usaha menantu PM dan “geng tingkat empat” untuk membunuh karier politik Timbalan Perdana Menteri tersebut.
Diantara yang “mereka” akan lakukan ialah:
Mengaitkan Najib dengan pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.
Jika Najib didapati terlibat dengan pembunuhan warga Mongolia tersebut, maka karier politik beliau sudah tentu akan hancur. Yang paling buruk akan berlaku ialah bukan sahaja karier politik Timbalan Perdana Menteri itu akan hancur malah beliau akan menghadapi hukuman gantung.
Siapa yang akan digunakan untuk membunuh karier politik Najib Tun Razak?
Sudah tentulah Anwar Ibrahim. Anwar akan diberi lebih banyak lagi fakta yang direka oleh “budak tingkat empat” dan akan mendapat perlindungan untuk menyerang anak Tun Razak tersebut.
Dimana Balasubramaniam sebelum ini? Dimanakah bekas penyiasat upahan Razak Baginda sebelum pengakuan bersumpah dibuat?
Tepuk dada tanya selera!
a)Kalo waran tangkap bole dikeluarkan dlm mase yng singkat utk cekup Anwar,kenape rosmah & najib tantuya x ikut prosedur yng same?
Aiiii tingginye darjat 2 ekor tu sampai menyembah polis dtng kat rumah nak ambik keterangan…
Inilah amalan double standard pemimpin Bee End/UMNO melalui polis.
b)Bukti pertama atau alibi yng kuat utk convict bahawa pemimpin UMNO t’libat dlm fitnah t’hadap Anwar ialah mcm mane si saiful bole b’gambar kat pejabat TPM.Najib mula berdolak-dalik pada mulanya tidak tahu-menahu pasal mamt ni.Selepas tu barulah m’ngaku mamat tu dtng berjumpe pasal pinjaman.lepas tibe2 tukar pulak stament mamat tu jumpe die mintak nasihat pasal kes liwat.Kajian kes:
1)Adakah Saiful & Najib sudah lama mengenali antara satu sama lain?
2)Adakah mereka benar2 rapat & kenal hinggakan memohon pinjaman sampai ke pejabat TPM?bukankah pinjaman harus dipohon spt MARA,PTPTN dll.
3)Sape yng liwat sape sebenarnye kalau benar dakwaan Saiful dia diliwat,kalau nak buat pinjaman sampai sanggup panjat tangga TPM?
Banyak lagi p’soalan yng ade kat dlm kepale otak aku ni,biarlah sampai kat sini..fikirkanlah..
Selamatkan Malaysia,Ubah sebelom parah!!
Betul tu SECRETAGENTMAN…..
Kenapa PARANOID sangat dengan ANWAR ni… dia manusia biasa jer
Thanx for your support Zali..
Kepada orang UMNO,sesuatu kesimpulan hendaklah dibuat dgn pemerhatian,analisa,kajian & meggunakan akal yng lojik.Anwar berhak untuk tidak menyerahkan DNA kepada pihak polis berdasarkan p’ngalaman yng lepas pada Tahun 98.
Bukan saja Anwar yng ragu2 dgn integriti polis,malah rakyat Malaysia juga sngt was-was dimana banyak lagi kes2 jenayah spt Nurin Jazlin,sharlinie tidak dpt diselesaikan oleh pihak polis.Kawan aku yng study kat UK,bagitau mereka mendifinasikan kerajaan Malaysia sebagai”A troop of circus perfomance”.
Anwar is not a criminal,he is just a politician…..
KENAPA 2010?
Sebabnya RMK9 habis 2010…
Kenapa dengan RMK9?… Rancangan Koridor tu lebih penting….
Bodowi tu gila kuasa ler,dah naik tak reti nak turun.Dah lah kalah teruk,rakyat semua dah benci,ahli umno pon dah benci,beri ucapan melalut umpama tin kosong yg takde sapa nak dgr,tapi masih lena diulit jin.Pastu jawatan presiden n timbalan presiden tak dipertandingkan disember ni,mcm lah diri tu hebat dan bagus sgt.Bila dah takde kuasa nanti,rasanya lebih teruk dia dapat penghinaan dari apa yg che det kene skang,keke
Mari kita imbas kembali apa kejayaan yg dibawa oleh Bodowi sepanjang 6 tahun ini?
jawapan:
Sumbangan Bodowi = 0
bagi jak la dna 2 baru puas hati tak yah la nak berdalih. SILA BERI KERJASAMA DENGAN SIASATAN POLIS. baru telus
helo,kan dah ada sample dna anwar utk kes tahun 1998 yg korang usung masuk/kuar tilam tu,n kondo tivoli yg tak siap lagi tu.apa kebodohnya polis malaysia?sama tahap dah ngan kebodohan UMNO.Enko proimpessa167 jgn la sama kan diri nko dgn tahap kebodohan tersebut,nak tergelak aku dgr
Telus??hahahahaa…kelakanyer
Dipanggil telus apabila najib & rosmah melalui proses yng same spt anwar…
pk 2-3 kali sebelom anda bagi statement,
kalau anda bicara tentang ketelusan,buktikan yng anda juga telus…
Jgn b’sikap double standard!!
DNA mau bikin apa?
Menurut DS Anwar, ada pihak yang sengaja mencipta bukti berdasarkan kejadian pada tahun 1998, Menurutnya …..
Anwar told a press conference at his home that he believed fabrication of DNA evidence was possible because of the 1998 false allegation of sodomy and because his accuser (Mohd Saiful Bukhari Azlan) was still under police custody.
“I have my reasons, based on the advice of my lawyers and local and foreign DNA experts. My DNA sample is already with the police. Secondly, the accuser is in police custody. Anything can happen. Why the need for DNA from me?
“In the 1998-99 case, the blood sample was forcefully taken from HKL on the instruction of Musa Hasan, according to the testimony of Dr Zahari. There was an attempt to fabricate. When we exposed it, the charge was withdrawn,” he said. -NSt
Soalnya … berapa banyak kali mau bikin, siapa yang bikin dan mau bikin apa dengan DNA?
Sori la mimie… Makan gaji… mana boleh dok abis duit kompeni tak tentu pasal… kerja kena amanah… Lain la kalau bisnes juta2 macam hampa… Anytime boleh masuk bagi pendapat…
Pada pendapat dan pengalaman aku la, nak masuk polis macam2 kena interview…lepas tuh kena berus kepala otak… Rasanya buian senang la… dan lepas tuh nak kena belajar undang2 pulak… Nak kena make sure bila jalankan tindakan tak menentang tugas-tugas polis… Tapi maki hamun bukan main…
Cukuplah dok cerita hal DSAI nih… Bukannya boleh bagi makan anak bini pun… Mula2 kata nak kena menang lebih banyak kerusi…ok dah dpt 5 negeri… Lepas tuh komplain pula tak CUKUP… Nak MALAYSIA pulaks… Sifat2 bersyukur tuh sebagai seorang Islam kena ada… baru BERKAT kurniaan yang diberi oleh-Nya…
Kalau hampa rasa seronok dok cerita pasal DSAI… Teruskanlah… Jadikan kpmu nih pentas macam Akademi Fantasia… Sokonglah sapa-sapa yang performance dia best… Nak dok ulang balik atas bawah penat juga ooo…
Salam
Seronok??
Bicara ini bukan tentang keseronokan,bukan tentang Akademi Fantasia…
Hentikanlah bicara tentang bende yng lagho & fantasi….
Aku hanya berminat bicara tentang “PERJUANGAN!!”
secretagentman…
Perjuangan yang belum selesai dan perlu diteruskan sampai bila2 selagi belum kiamat… Untuk pastikan hak kita terus kekal untuk 100 tahun akan datang dan tahun2 mendatang… Itulah apa yang aku sokong lebih revelant untuk didebatkan… Lebih baik kita bincangkan berkaitan projek2projek kerajaan untuk mencari idea2 baru yang boleg diketengahkan… Mungkin KPMU boleh dijadikan sebagai rujukan untuk Ahli Parlimen dalam mengambil kira langkah2 memastikan Negara terus mantap memandangkan ini adalah laman untuk menyokong agenda kerajaan…
Salam
Apakata kalu kita bincang cara halal makan rasuah dr. projek2 raksasa spt. kakilima Bodowi. PGCC penang yg menyebabkan kaum kerabat Pak Lah rugi besaq.
XMenteri…
Kalau ada fakta2 yang boleh dikongsi apa salahnya… Mungkin lebih baik dan makin ghamai oghang boleh tengok sapa yang betol dan apa yang salah… Buat satu web kat oversea… Letakkan link kat sini dan semua oghang boleh tengok… Sebagai XMenteri mesti boleh buatkan… HIDUP XMenteri… Kami pun nak tengok juga… Takkan nak simpan sorang2 kots… Rasanya lagi berfaedah dan mampu menambah pengetahuan kita untuk membuat penilaian… DSAI bijak berikan fakta… Mesti penyokong dia pun takda masalah… Boleh minta ngan DSAI kan…
Oghangkampung,
Mintak maaf kalau anda ingin bicara tentang projek2 besar…
ataupon berape percent pembahagian komisyen….
ataupon mcm mane lagi nak naikan harga minyak….
Ataupon mcm mane nak tubuhkan syt kroni
Cari sajerla orang lain…bukan aku…
Yang penting kebajikan rakyat terjaga…
Salam perjuangan & salam reformasi!!
Takpalah secretman,
Paham… Tugas secretagent mmg tak payah nak bincang… RAHSIA… Terima kasih… Niat murni saudara dihargai… Salam perjuangan diterima…
TABIAT LUAR TABII ANWAR MERESAP KE DALAM BR
Pendeta,
Pandangan oleh XMenteri BR menarik perhatian kerana selain menyentuh diri saya, ia juga banyak menggambarkan moral dan sikap ahli-ahli sebuah pakatan politik ternama:
“Sudahlah Bron, buang masa aje di ini. Kerja siber trooper tak sesuai buat kau, carilah kerja lain yg lebih bermaruah dan berprospek . Ingat menabur fitnah bkn lah suatu kerjaya yg mulia. Jgn jadi sebahagian drpd golongan yg rugi.”
“Jadi Pak Lah adalah Boss Bron, confirm Bron sorang siber trooper tajaan Umno.”
Inilah ulasan saya:
“buang masa aje di ini”:
Buang masa difahamkan sebagai membiarkan masa berlalu tanpa melakukan sesuatu atau berbuat sesuatu yang tidak mendatangkan faedah. Kalaulah diandaikan KPMU adalah ‘rumah’ maya yang didatangi oleh ramai pelawat, sama ada untuk lepak-lepak, sembang kosong, mengumpat, berdiskusi dsbnya, jadinya antara saya dan awak (XMenteri) siapakah yang sebenarnya membuang masa?
“Kerja siber trooper tak sesuai buat kau, carilah kerja lain yg lebih bermaruah dan berprospek”:
Bagimanalah kau (XMenteri) boleh tahu kerja seseorang pelayar siber itu, kecualilah kau mempunyai kuasa menilik. Tak mengapalah, dan katakanlah serkap jarang kau itu adalah kebetulan benar (sebenarnya tidak pun), bagaimana kau boleh menyimpulkan seseorang itu sesuai atau tidak dengan pekerjaannya? Atau saya boleh katakan awak gunakan otak belakang untuk membuat penilaian.
Bermaruah atau tidak sesuatu kerja itu banyak ditentukan oleh faktor keikhlasan, amanah, kehalalan dan kebertanggungjawaban. Contohnya begini. Katakan jawatan penasihat sebuah parti (baca terbalik: RKP=PKR) Ia adalah kerja yang bermaruah. Semua orang bersetuju. Penasihat tersebut mendapat keistimewaan dan diberikan ‘pembantu khas’.
Apakah persepsi ahli RKP apabila penasihat mereka dilihat lebih intim daripada sepatutnya – seperti sepasang kekasih? Apakah pandangan ahli RKP apabila penasihat mereka keluar masuk apartmen dengan pembantu khas tanpa mengira waktu? Oh ya ahli RPK yang buta mata dan hati, tetap akan berkata penasihat mereka tidak melakukan pencemaran maruah!!! Mereka ini tidak akan mengubah pendirian – penasihat parti mempunyai maruah yang tinggi kerana menjadi penasihat RKP.
Berprospek atau tidak sesuatu pekerjaan tidak semestinya dinilai berdasarkan imbuhan dan gaji semata-mata. Kalau ada ketekunan, kesungguhan, minat, daya tahan dan daya saing, pastinya apa juga pekerjaan menjanjikan prospek yang baik. Seorang pekerja asing misalannya, yang bekerja di sektor pembinaan yang memiliki ciri-ciri yang disebutkan itu, sudah pasti mempunyai prospek kerjaya yang lebih baik berbanding anak tempatan yang walau pun berpendidikan tinggi tetapi memilih untuk meng’goyang kaki’ di rumah berbekalkan alasan itu tidak sesuai; yang ini tidak ngam.
“Ingat menabur fitnah bkn lah suatu kerjaya yg mulia”:
Katakanlah tulisan saya mengandungi unsur fitnah (mengikut tafsiran awak), sedangkan awak sebenarnya tahu ia tidak benar. Tak mengapalah saya menerima tuduhan awak itu – itu pun semata-mata untuk memuaskan hati awak. Tetapi, tidak ramai yang sedar mereka adalah dalam kalangan “kata dulang paku serpih….”. Apakah perasaan awak kalu saya berkata: “demi Allah, Awak XMenteri telah melakukan fitnah terhadap saya”.
Tahukah awak apa yang akan dikatakan oleh Pencipta awak kalau saya tidak memaafkan kesalahan awak?
Dalam konteks POLITIK negara. Manusia seperti inilah (XMenteri) yang banyak memberi sumbangan kepada BR dalam PRU. Orang seperti ini yang memfitnah kumpulan dan tokoh politik (lawan BR) tanpa mempedulikan sama ada mereka (XMenteri dan sewaktu dengannya) melakukan fitnah atau tidak. Lebih teruk lagi fitnah mereka ini disebarluaskan kepada rakan dan saudara mara. Mereka ini bercerita tentang moral dan agama bukan untuk kebaikan tetapi untuk memburuk-burukkan lawan.
Lebih jengkel apabila ayat suci dibaca adalah kononnya untuk menyedarkan orang lain tetapi tidak untuk menyedarkan diri mereka yang jelas lebih memerlukannya. Sama ada sedar atau tidak, sengaja atau tidak, penulisan mereka sendiri mengandungi isi-isi yang sepatutnya ditegah oleh agama, moral dan etika.!!!!!
“Jgn jadi sebahagian drpd golongan yg rugi”:
XMenteri, lihat kenyataan awak itu dalam konotasi seorang pemimpin. Ia itu seorang pemimpin yang mempunyai tingkah laku seksual yang di luar tabii tetapi apabila berada di atas pentas, beliau tanpa malu bercakap dengan muslimin dan muslimat tentang isu liwat, akta berkaitan dan langkah proaktif yang bakal diambil bagi membendung permasalahan berkaitan!!! Apabila majlis selesai maka pihak di lantai akan bangun serentak dan berteriak – Allahuakbar sebanya 3X.
“Jadi Pak Lah adalah Boss Bron, confirm Bron sorang siber trooper tajaan Umno”:
Awak memalukan Pak Lah dengan tuduhan tidak benar. Awak memfitnah Pak Lah melakukan perkara yang beliau tidak lakukan. Pemfitnah seperti awaklah yang menyebabkan semua orang terikut-ikut memfitnah beliau tanpa bersandarkan kepada kebenaran dan kesahihan. Awak (XMenteri) mewakili sikap dan kebiasaan kebanyakan pelayar internet terutama BR (baca: Boneka R Serba Rasa) yang jelas mahukan sesuatu menerusi kaedah “matlamat menghalalkan cara”.
Aku bukan lah penyokong Anwar tetapi aku bersimpati dengan nasibnya…
Masih ramai oraang melayu yang buta hati dan otak udang..
Dulu dah cuba tapi gagal - Tiada kes liwat tetapi di penjara kerana salah guna kuasa.
Sekarang tuduh lagi kes liwat jugak - yang kena liwat tu pulak jumpa TPM sebab mengadu kena liwat…..apasal ko kena liwat nak jumpa TPM pulak…terus lah buat laporan polis.
Saiful ko memang bodoh…Belajar tak lulus lepas tu senang-senang je ko pegi PUTRAJAYA nak minta biasiswa —woi ni apa cerita …macam tu tak payah susah-susah isi borang nak dapat biasiswa jumpa je dengan PM ke TPM atau menteri-menteri UMNO….
Ko orang bersubahat lah buat tuduhan —azab dan seksaan menanti anda di akhirat…tak tahu cerita duduk diam-diam jangan buat fitnah…
Nak DNA Anwar buat apa…ada kesan air mani ke dalam lubang jubur Saiful tu…Profesional lah sikit …dulu dah ambil sampel DNA buat apa ambil lagi…DNA mana boleh berubah-ubah mengikut zaman…
Jangan lah jadi pandai tapi bodoh dan bebal dan semakin bebal…
Buat rakan-rakan seperjuangan dlm UMNO,kita tak perlu melayan kerenah mereka yg rasanya masih ingusan.Dalam hal ini,pihak Polis harus diberikan kepercayaan dan kerjasama,siapa lagi yang harus menjalankan tugas ini,tak kanlah nak jemput “pihak luar” pula.
Inilah kedunguan mereka yang tidak mahu faham dan menerima hakikat.Kalau macam ini lah,agak sukar pula MB dan KM pembangkang nak jaga negeri masing-masing..tak percaya kat Polis menjalankan tugas pula bila kes Sang Rajawali mereka di siasat.
Untuk itu kepada admin KPMU.NET kunjungilah ke webblog
UMNO POWER VISION..http://kudee.tblog.com/
SIMPATI ADALAH NILAI SEJAGAT, USAHLAH BERPILIH-PILIH – SAIFUL JUGA BERHAK TERHADAPNYA
Anak_Malaysia,
Saya bersimpati dengan awak kerana bersimpati kepada Anwar. Malangnya awak tidak adil kepada diri awak, Saiful dan pelayar KPMU. Oleh itu bacalah ulasan saya terhadap pandangan yang telah awak berikan itu. Harap awak dapat membacanya dan buatlah apa yang perlu.
Aku bukan lah penyokong Anwar tetapi aku bersimpati dengan nasibnya…ANWAR BUKANNYA MANGSA PELIWAT. YANG MENGAKU JADI MANGSA IALAH SAIFUL. MENARUH PERASAAN SIMPATISIMPATI ADALAH SIKAP MURNI ASALKAN JANGAN ADA UNSUR DISKRIMINASI DALAM PENYAMPAIANNYA.
Masih ramai oraang melayu yang buta hati dan otak udang.. SIMPATI ATAU TIDAK. PERCAYA ATAU TIDAK TERHADAP ISU ANWAR TIDAKLAH ADA KAITAN DENGAN HATI DAN MENTALITI. AWAK SEBENARNYA TIDAK DAPAT MENGAWAL EMOSI. IA JELAS MENERUSI PENCERITAAN AWAK.
Dulu dah cuba tapi gagal - Tiada kes liwat tetapi di penjara kerana salah guna kuasa. JUSTERU AMBILLAH IKTIBAR: 1. ISTANA KEADILAN MEMBERI KEADILAN KEPADA ANWAR 2. PENDAKWAAN GAGAL TIDAK BERMAKNA LIWAT TIDAK BERLAKU. YANG GAGAL IALAH ASPEK PENDAKWAAN 3. INDIVIDU YANG TIDAK PERNAH MELIWAT SEBELUMNYA, TIDAK BERMAKNA IA TIDAK AKAN MELAKUKAN PADA MASA DEPAN.
Sekarang tuduh lagi kes liwat jugak - yang kena liwat tu pulak jumpa TPM sebab mengadu kena liwat…..apasal ko kena liwat nak jumpa TPM pulak…terus lah buat laporan polis. KITA LIHAT DARIPADA SUDUT YANG LAIN. SANGGUPKAH ENGKAU MENGAKU DILIWAT OLEH KATAKANLAH SI A (BACA: NUAR) WALAU PUN DIBERIKAN SESUATU YANG AMAT AWAK PERLUKAN DALAM HIDUP INI WAL HAL ENGKAU TIDAK DI LIWAT? JADI BUATLAH KESIMPULAN SENDIRI TANPA DIPENGARUHI OLEH EMOSI ATAU SENTIMEN.
Saiful ko memang bodoh…Belajar tak lulus lepas tu senang-senang je ko pegi PUTRAJAYA nak minta biasiswa —woi ni apa cerita …macam tu tak payah susah-susah isi borang nak dapat biasiswa jumpa je dengan PM ke TPM atau menteri-menteri UMNO….KENAPA PULAK KAMU KRITIK SI PENGADU? KENAPA KAU CERCA SI PENGADU? KENAPA KAMU BENCI SI PENGADU? CERITA TENTANG BIASISWA DAN SEBAGAINYA YANG DISEBARKAN OLEH MTODAY MUNGKIN SEKADAR REKAAN. AWAK SENDIRI TAK PASTIKAN?
Ko orang bersubahat lah buat tuduhan —azab dan seksaan menanti anda di akhirat…tak tahu cerita duduk diam-diam jangan buat fitnah…KALAU BETUL SIAPA YANG ADA BUAT TUDUHAN DAN SEKRANYA ANWAR SEMEMANGNYA TIDAK MELAKUKAN APA YANG DIKATAKAN OLEH SAIFUL, SEMUA BERSETUJU IA SATU FITNAH. SEBALIKNYA SEKIRANYA KEJADIAN YANG DIDAKWA OLEH SAIFUL BENAR-BENAR BERLAKU, TIDAKKAH AWAK PULA DIPIHAK YANG MEMBUAT FITNAH?
Nak DNA Anwar buat apa…ada kesan air mani ke dalam lubang jubur Saiful tu…Profesional lah sikit …dulu dah ambil sampel DNA buat apa ambil lagi…DNA mana boleh berubah-ubah mengikut zaman…LUPAKAN KES IN DAN MARI LIHAT KES LAIN. SELEPAS MR B MELIWAT MR C. MR C PAKAI SEMULA SELUAR DALAM. AIR MANI MR B AKAN MEMBASAHI SELUAR DALAM MR C. AIR MANI MR B PADA SELUAR DALAM MR C BOLEH DIBUKTIKAN KEPUNYAAN MR B MENERUSI UJIAN DNA. HARAP AWAK SUDAH NAMPAK.
Jangan lah jadi pandai tapi bodoh dan bebal dan semakin bebal…TANG INI, SETELAH SEMUA PELAYAR KPMU MEMBACA HUJAH-HUJAH SAYA SEPERTI DI ATAS, TERPULANGLAH KEPADA MEREKA UNTUK MENILAI SIAPA AWAK.
p/s: saya pun bukan kenal Anwar mahu pun Saiful. Yang penting menyatakan kebenaran.
Kepada Fanatik Anwar…
1. Bagi kes 1998, Hakim bersetuju liwat berlaku ke atas Azizan hanya masa yang diragui menyebabkan beliau bebas.
Pembebasan beliau hanya selepas RAYUAN PERINGKAT KE2…. pertama sekali dalam Malaysia.
Kenapa rayuan peringkat ke2 wujud?
Itu saya kurang pasti.
2. Wujud golongan Biseksual dalam masyarakat…. maknanya seseorang ada keingginan berkahwin dengan pasangan lain jenis dan masa yang sama ada keinginan luar tabii kepada jenis yang sama.
3. Dalam berita melaporkan Saiful diliwat beberapa kali…. jadi orang bertanya kenapa orang muda tidak dapat melawan keinginan orang tua?. Bagi saya mungkin atas kerelaan atau pun sebab2 yang lain cthnya wang… walaupun demikian hubungan luar tabii bukanlah budaya masyarakat kita. Ia tetap salah walaupun rela.
4. Bacalah tindak-tanduk Anwar dari mula sampai kini.
5. Fanatik membawa anda kepada kegelapan. Tidak semua orang / parti yang kita sokong itu betul… kita kena kritik mereka agar mereka sedar seperti ahli2 UMNO dan rakyat yang sayangkan UMNO mengkritik pemimpin mereka walaupun suara mereka tidak didengari.
PKR De Factoed …ULASAN ANDA MENYERLAHKAN TAHAP PEMIKIRAN ANDA…
Maka secara jelas dan nyata ramai penyokong tegar UMNO menyokong FITNAH INI…selagi belum ada bukti jelas..ianya hanyalah satu fitnah terhadap seseorang sama seperti aduan terhadap Najib dan Rosmah…..
>>Apa kelas si Saiful tu jumpa TPM hanya kerana nak mengadu kena liwat. Maka selepas ini ramailah mangsa liwat dan rogol boleh jumpa TPM,PM atau Menteri untuk mengadu…
>>Kes 1: Dengan jelas dan nyata pendakwaan berunsur fitnah apabila lokasi masih belum wujud dan waktu yang tidak jelas…maka ramailah rakyat UMNO yang terlibat sama dengan fitnah ini…
>>Malas nak jelaskan siapa Saiful sebenarnya…siasatlah sendiri dengan bekas rakan-rakan sekuliah Saiful. Latar belakangnya. Bukan sekadar mengiyakan apa yang di kata.
>>Selepas ni boleh lah anak aku jumpa TPM atau PM minta biasiswa. Mudahnya!!!
>>Rekod DNA dah ada dalam simpanan..Tak kiralah kesan tu kat seluar dalam sapa pun. Ujian DNA hanya perlu di buat pada seluar dalam mangsa dan padankan dengan rekod DNA. Dengan ini polis juga boleh membuat ujian DNA terhadap sesiapa sahaja sebab dia pernah pergi ke PUTRAJAYA . KJ semakin mahir dalam hal ini.
BERHUJAH LAH DENGAN FAKTA BUKAN HUJAH KOSONG ..BUKAN KERANA UMNO DAN ANWAR…
Sorri kalau aku tak baca semua comment di atas.
Cuma aku nak tambah sket , tapi ini mungkin tak boleh dijadikan hujjah, sekadar renungan.
SALAH SATU LAGI SEBAB ORANG MEMPERTAHANKAN ANWAR IALAH KAU BOLEH TENGOK DARI ASPEK AGAMA DIA. DENGAN ASPEK ISTERI DAN ANAK2 DIA YANG TERDIDIK. PAYAH KAU NAK TERIMA DIA LAKUKAN
KENA PULAK PIHAK YANG SATU LAGI, BENDA2 BASIC AGAMA PUN BOLEH DIPERTIKAIKAN
Tapi aku tak kata mana2 salah. Itu serah pada pengadilan. Mungkin anwar tak bersalah dan ada kemungkinan dia bersalah.
1. Bagi kes 1998, Hakim bersetuju liwat berlaku ke atas Azizan hanya masa yang diragui menyebabkan beliau bebas.
Pembebasan beliau hanya selepas RAYUAN PERINGKAT KE2…. pertama sekali dalam Malaysia.
Kenapa rayuan peringkat ke2 wujud?
MACAMANA BOLEH SETUJU ADA LIWAT KALAU MASA PUN BOLEH DIPERTIKAIKAN. AKU TAK FAHAM. ??????
2. Wujud golongan Biseksual dalam masyarakat…. maknanya seseorang ada keingginan berkahwin dengan pasangan lain jenis dan masa yang sama ada keinginan luar tabii kepada jenis yang sama.
DENGAN BACKGROUND KELUARGA YANG TERDIDIK DAN KOMITMEN TERHADAP ISLAM MEMANG TERLALU PAYAH BAGI AKAL YANG SEMPURNA UNTUK TERIMA. TAPI BIARLAH PENGADILAN YANG MENENTUKAN
3. Dalam berita melaporkan Saiful diliwat beberapa kali…. jadi orang bertanya kenapa orang muda tidak dapat melawan keinginan orang tua?. Bagi saya mungkin atas kerelaan atau pun sebab2 yang lain cthnya wang… walaupun demikian hubungan luar tabii bukanlah budaya masyarakat kita. Ia tetap salah walaupun rela.
KALAU KERANA KERELAAN ATAU WANG, APE KE HAL DIA NAK PERGI BERITAHU SELURUH MALAYSIA ??? SENYAP2 DAH LER…ENJOY DUIT YG DAPAT TU
4. Bacalah tindak-tanduk Anwar dari mula sampai kini.
YANG NI AKU TAK TAHU NAK COMMENT. APA MAKSUDNYA ?
5. Fanatik membawa anda kepada kegelapan. Tidak semua orang / parti yang kita sokong itu betul… kita kena kritik mereka agar mereka sedar seperti ahli2 UMNO dan rakyat yang sayangkan UMNO mengkritik pemimpin mereka walaupun suara mereka tidak didengari.
FANATIK KE ? KALAU MENJELASKAN PERKARA YANG MENCURIGAKAN TU FANATIK KE ?
engkorang ni tuduh menteri ni rasuah, menteri tu rasuah, dapat komisen tu, komisen ni, tapi………….kalau engkorang dok tempat dia……………engkorang pun sama !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kwang kwang kwang kwang…..
Alah,ko cakap orang….
Meh sini aku bagi pantun kat ko:
Kate dulang paku serpih,
kate orang…….. die kot yng kaut lebih2…..
Bron perbezaan dasar di antara kamu dgn saya ialah saya berjuang membela nasib rakyat, kamu berkorban demi kesetian terhadap Bodowi, Najib dan budak berhingus lepasan Oxford. Ya sikap dan tindakan mu memang justified selagi kamu masih taat setia kpd 3 org di atas. Mungkin niat ikhlas saya tak diredai, pendirian kamu adalah hak kamu.
Nak cakap org putih sikit,
If I happened to break your heart or make you sad then I am sorry, pls accept my sincere apology.
Kepada Tam
1.MACAMANA BOLEH SETUJU ADA LIWAT KALAU MASA PUN BOLEH DIPERTIKAIKAN. AKU TAK FAHAM. ??????
Kepada Tam
1. MACAMANA BOLEH SETUJU ADA LIWAT KALAU MASA PUN BOLEH DIPERTIKAIKAN. AKU TAK FAHAM. ??????
Ini adalah proses mahkamah sivil. Banyak kes2 yang terlepas sebab masalah teknikal. Ada pihak KPMU boleh jelaskan?
2. DENGAN BACKGROUND KELUARGA YANG TERDIDIK DAN KOMITMEN TERHADAP ISLAM MEMANG TERLALU PAYAH BAGI AKAL YANG SEMPURNA UNTUK TERIMA. TAPI BIARLAH PENGADILAN YANG MENENTUKAN
Iman tidak boleh diwarisi
3. KALAU KERANA KERELAAN ATAU WANG, APE KE HAL DIA NAK PERGI BERITAHU SELURUH MALAYSIA ??? SENYAP2 DAH LER…ENJOY DUIT YG DAPAT TU
Inilah yang kita katakan fanatik.
3. YANG NI AKU TAK TAHU NAK COMMENT. APA MAKSUDNYA ?
Buka minda fikirlah sendiri. Bermula dari kedutaan Turki tapi esok berceramah, Qazaf dan Mahkamah Syariah, Soal Bersumpah dsb.
“hellboy on July 17th, 2008 9:18 am Pala hotak hang la.Hang amik DNA dia,pastu hang sumbat dalam bontot saiful pastu dakwa anwar.mmg sial punya undang2 rimba umno.aku sumpah korang dilaknat allah,bia hangpa semua hidup didunia ini takpa keberkatan.sentiasa ada musibah melanda.Haram jadah punya UMNO”
helo dont get carried away … satu geng ke
Kepada rakan2 PR….
Teruskan perjuangan anda….
LAWAN TETAP LAWAN!!!
I totally agree & support Xmenteri….
Fikir-fikirkan…
ni kes ke2 anwar melibatkan liwat..
1998 DNA dah ambil.. sudah analisis.. DNA boleh berubah ke..?
awat bangang sangat ke POLIS nak ambil DNA sekali lagi.. database POLIS koro sngt ke..
Lemah sgt ke yg di liwat sampai tak mampu nak mempertahankan lubangnya dari di terjah org tua.. budak umur 2 atau 3 thn ke..?
Tunang yg diliwat tak takut ke bakal suami tu nanti tak dapat mempertahankan lubang dia, kerana lubang diri sendiri pun tak dapat nak jaga.. kalau nak kata ada org tolong pegang tgn lps tu DSAI terjah lubang dia.. takde saksi yg dikaitkan langsung pun.. hehe.. apa punya cerita..
After this sesiapa yang kena rogol atau liwat boleh jumpa terus TPM / pemimpin umno.. sblm report polis.. umno boleh tolong..
Ini sebabnya:-
“Sampel yang ada yang pernah diambil di bawah peruntukkan undang-undang kesihatan tidak boleh diguna untuk urusan polis dan mahkamah.”
TIDAK DAPAT DIBUKTIKAN TIDAK BERMAKNA PERISTIWA ITU TIDAK BERLAKU
Pendeta,
Hayatilah erti dosa dan pahala. Ia tidak nampak. Ia sukar dibuktikan. Oleh itu bagaimana mahu mempercayainya? Bagaimana ia diukur? Dalam bentuk apakah ia direkodkan? Bagaimana untuk meyakininya?
Bagi golongan skeptikaI serta enggan memikirkan mengenainya, mereka tentu tidak mempercayainya. Kita bagaimana?
Ya, rata-rata dalam kalangan kita mempercayainya kerana kita disuruh oleh guru untuk mempercayainya. Kita percaya kerana ia tercatat dalam kitab suci. Kita percaya kerana kita ingin percaya. Kita percaya kerana sudah nampak dan faham
Persoalannya, tanpa arahan guru, tanpa kitab suci, bagaimana konsep dosa dan pahala itu dapat difahami dan diyakini bahawa ia sememangnya wujud dan berfungsi? Sudah tentu ia sukar tetapi adakah ia mustahil? Mustahil bukan bermakna tidak boleh; mustahil bukan bermakna tidak ada.
Dulu manusia mustahil menjejakkan kaki di angkasa, sekarang boleh. Dulu mustahil dapat melihat zarah, sekarang boleh. Dulu mustahil itu dan ini tetapi sekarang boleh. Dulu mustahil ada itu dan ini, sekarang sudah ada.
Oleh itu perkara yang tidak nampak, yang tidak wujud mengikut persepsi dan tidak dapat digambarkan dengan kekuatan minda, tidak semestinya ia tidak ada. Contohnya, objek yang diletakkan dibelakang dinding konkrit jika dilihat dengan mata kasar pasti tidak nampak. Itu tidak bermakna objek tersebut tiada disitu.
Walau pun terlindung dibelakang konkrit dan mustahil dilihat satu masa dulu tetapi dengan kaedah imbasan terkini, objek berkenaan sudah boleh dilihat.
Begitu juga kalau dulu pencuri hanya boleh ditangkap semasa melakukan perbuatan tersebut tetapi dengan kaedah pengesanan dan pengenalan cap jari, pencuri masih boleh diberkas walau pun dia sudah meninggalkan tempat kejadian. Bidang ni akan terus berkembang. Tidak mustahil satu hari nanti muncul kaedah-kaedah tepat untuk mengesahkan kehadiran individu di satu-satu tempat dan pada sekian-sekian masa.
Perkembangan ini menunjukkan kalau berlaku sesuatu kesalahan dan sekiranya ia tidak dapat dibuktikan, itu tidak bermakna kesalahan tersebut tidak berlaku. Kalau ia berlaku tetapi cuma tidak dapat dibuktikan pada waktu ini, tidak pula bermakna di masa depan ia tidak dapat dibuktikan.
Dosa dan pahala pun sama kalau kita tidak nampak bagaimana ia diukur dan direkodkan itu tidak bermakna kita tidak berdosa kalau melakukan kesalahan atau tidak diberikan ganjaran pahala apabila melakukan kebaikan.
ISU AMWAR: HANYA MELIBATKAN KUDA TUNGGANGAN, SAJIAN TULANG DAN SEPAH YANG DIBUANG.
Pendeta,
Majoriti yang mengundi BR, rata-rata adalah bukan Melayu. Ini termasuk sebuah kumpulan ekstrem iaitu Hindarilah.
Ironinya, kenapa dalam bab Anwar hampir tidak nampak muka-muka bukan Melayu? Apakah kesimpulan yang boleh dipetik dan dijadikan iktibar?
Adakah bukan Melayu lebih berminat menumpukan kepada soal meningkatkan ekonomi mereka daripada membuang masa, tenaga dan wang ringgit?
Adakah konsep BR yang mahukan setiap kebaikan tidak dihadkan kepada kaum dan agama hanya ibarat tebu yakni setelah ‘habis manis sepah dibuang’?
Tidakkah ia jelas menampakkan setelah satu puak mendapat apa yang dihajati, mereka akan berkata lantaklah apa yang puak reformasi basi ini nak buat?
Apakah konsep kerjasama dalam BR menyaksikan lebih banyak ‘penunggang’ berbanding mereka yang menjadi ‘kuda-kuda’ tunggangan?
Apakah konsep kerjasama dalam BR menyaksikan lebih ramai pemukul gendang berbanding mereka yang sanggup turun ke gelanggang?
Mampukah konsep yang mana satu puak memperkudakan satu puak yang lain dapat bertahan?
Mampukah konsep yang mana satu puak mengaup habuan lumayan sedangkan yang Melayunya berpuas hati tidur di jalanan.
Akhir sekali sampai bilakah konsep satu puak mendapat isi dan satu puak mendapt tulang akan terus dianggap sebagai keadilan dan kesaksamaan?
banyak nya komen tak larat nak baca, apa -apa pun kalau nak tahu anwar ini kaki liwat tak , tanya lah WAN AZIZAH aku rasa Kak Wan tahu dan dah terbiasa , akhirnya sedap gak ………. x gitu Kak wan
Pandangan singkat orgkite,
“After this sesiapa yang kena rogol atau liwat boleh jumpa terus TPM / pemimpin umno.. sblm report polis.. umno boleh tolong..”
Dalam isu Liwat membabitkan Anwar beberapa kesimpulan boleh dibuat. Antaranya singkat akal, tidak rasional, emosional, menegakkan benang yang basah tanpa mahu menunggu hasil siasatan terhadap sebab-musabab benang itu menjadi basah!!!
Walaubagaimana pun tahniah kepada orang kite kerana inovatif dalam membuat cadangan. Cuma ia sepatutnya dipanjangkan perkhidmatan tersebut tanpa dihadkan kepada parti tertentu. Oleh itu elok ayat saudara dipinda sebegini:
1. After this sesiapa yang kena rogol atau liwat boleh jumpa terus TPM / pemimpin umno.. sblm report polis.. umno boleh tolong..
2. After this siapa dalam Pas kena rogol atau liwat oleh PKR atau DAP atau sesiapa jua boleh jumpa terus TPM / pemimpin umno.. sblm report polis.. umno boleh tolong..”
3.After this sesiapa dalam DAP/PKR yang kena rogol atau liwat boleh jumpa terus TPM / pemimpin umno.. sblm report polis.. umno boleh tolong..”
Hellboy ingat kau tu sang kelambai ke? Lihatlah sendiri sumpah seorang manusia biasa macam awak seperti di bawah:
“aku sumpah korang dilaknat allah,bia hangpa semua hidup didunia ini takpa keberkatan.sentiasa ada musibah melanda.Haram jadah punya UMNO”
Banyaklah kau punya sumpah. Apa kau ingat selama satu dekad Anwar belajar di Sg Buluh kau tidak bersumpah? Bukankah kau dan rakan telah membuat bermacam sumpah dan laknat dalam bergbagai blog terutama kepada Mahazalim?
Apa hasilnya? Kalau beginilah cara awak dan golongan satu bangsa dan satu agama dengan awak menentang musuh–bergoyang kaki sambil memohon Tuhan melaknati musuh anda–alamatnya kemelut yang dihadapi oleh kawan-kawan anda diserata dunia sukar menampakkan jalan damai!!!
Berubahlah, dan kepada Pas tolong-tolonglah si hellboy dan rakan yang sewaktu dengan beliau.
aku tak heran kalau si lembut tu nak jumpa tpm. biasa la orang nak suka cari publisiti, bila anwar tak tunaikan janjinya terhegeh2 jumpa tpm. Isunya mudah saja main bontot ke tidak? paksa tak paksa belakang kira. puak2 dap tak kisah anuar main botot janji kerja bagus, apa kata hangpa pkr’s cyber troppers?
berani kerana benar.
tak langsung dipraktikkan oleh pak sheikh. satu demi satu pak sheikh cuba membawa pemikiran rakyat ke dalam roundabout.
escaptisme.
macam-macam cuba dibuat pak sheikh. NGELAT.
KALAU PAK SHEIKH BERSUMPAH…….DAH TENTU HABIH CITER….
kita tunggu lawak apa pulak yang pak sheikh nak share dengan kita….tunggu…
Andainya sepanjang hidup DS Anwar dikenakan 10 kali tuduhan yang sama, saya yakin DS Anwar tidak boleh hidup lama kerana 10 kali sampel DNA dari tubuh beliau akan diambil. DS Anwar di dalam ceramahnya menyatakan, mengapa sampel DNA nya diperlukan sedangkan sampel tersebut masih ada di dalam simpanan kerajaan sewaktu kes beliau yang pertama dahulu. Pak Lah berkata sampel tersebut sudah lama dan perlukan yang baru. DS Anwar menyatakan, sedangkan Firaun yang telah mati berkurun-kurun lamanya pun, DNA nya masih boleh digunakan untuk kajian pakar sejarah. DS Anwar bukan sahaja seorang yang berjiwa besar dan berani malahan seorang pemimpin yang bijak. Beliau sanggup untuk menyerahkan sampel DNA nya sekiranya diarahkan oleh Mahkamah serta diberi justifikasi mengapa sampel DNA yang telah sedia ada tersimpan tidak boleh digunakan lagi. Adakah sampel DNA yang terdahulu itu adalah palsu atau bukan kepunyaannnya? Apa lojiknya sampel DNA yang baru mahu diguna pakai?
bluesmurf,
Kenape Anwar saje yng kene bersumpah?
mcm mane dng pihak yng menuduh?
Saye cabar anda kemukan bukti & fakta yng kukuh sekiranya Anwar seorang peliwat..
Saye cabar anda kemukan 4 saksi kalau anda mahu Anwar bersumpah…
Lawak bukan lawak..
Cabar tetap cabar..
Lawan tetap Lawan!!
berani kerana benar!!
Rakyat kini tertumpu kepada kebijaksanaan kerajaan menangani kes ini. Janganlah kerana kepentingan politik dan dendam kesumat, negara kita ditertawakan oleh dunia luar. Cukuplah kenyataan pihak Polis dan Menteri Dalam Negeri menyatakan DS Anwar ditahan lebih awal kerana bimbang DS Anwar `tersesat’ jalan. Rakyat sudah jemu dengan lawak-lawak bodoh sebegini. Memadailah kita punyai Raja Lawak Nabil yang berkata `Lu Fikirlah Sendiri’. Kepada semua rakyat Malaysia, `Lu Fikirlah Sendiri’.
DNA ialah perkataan omputih iaitu Deoxyribonucleic Acid. DNA terdiri daripada empat asid nukleik utama iaitu Cytosine, Guanine, Thymin dan Adenin ( rasa aku le, mungkin silap sebab aku lupa dah ). Empat asid inilah yang membina DNA. Dan untuk pengetahuan polis yang terlebih cerdik DNA tidak akan berubah walaupun sebillion tahun.
DNA hanya boleh berubah kalau berlaku evolusi. Dan wahai polis yang bodoh ooi… evolusi mengambil masa jutaan tahun, bukannya dalam masa sepuluh tahun. 1o tahun takkan berlaku evolusi. Oleh itu percayalah bahawa DNA DSAI tahun 2008 sama saja dengan DNA DSAI tahun 1998. Tak perlu ambil yang baru, pakai yang lama pun serupa juga. Buat apa buang masa dan buang tenaga? Masa yang lebih tu elok guna untuk cari sapa bunuh Altantuya ataupun betuike Najib dah menjuburi Altantuya. Cari yang tu lagi baguih daripada dok ligan DSAI nak ambil darah dan nak uji DNA
Aku x nak lihat comment yng bodoh lagi selepas ini!!
secretagentman <— ambik sebijik… kan dah kene marah.. huhuhuhu.. tunggu jelah org KPMU nk putar belit pasal DNA lak pas nie kan.. huhuhuhu